Mars 19, 2011

För exakt ett år sedan började mitt spring break i USA och vi taggade inför kryssningen. Det var 20 grader ute för att dagen efter snöa så att flyget till Chicago blev försenat och vi fick bo i Chicago istället för i Miami en natt. Jag hade precis avslutat alla 9-weeks-test och hade ett betyg på 110% i min engelskaklass. Jag hade varit i USA i 204 dagar och hade knappt tre månader kvar tills jag skulle lämna Arkansas.

Nu har jag varit hemma i 8½ månader och åstadkommit så mycket mindre än vad jag gjorde där borta på samma tid. Jag är tillbaka i en tråkig rutin av plugg, jobb, stallet och sömn, ibland äter jag lite däremellan också. Det skiljer 20 grader mellan Bentonville och Stockholm just nu och det känns som att den här vintern aldrig kommer ta slut. Jag behöver förändring i mitt liv men vet inte vad det skulle vara.

Vi kör lite bilder på det tycker jag.


Mexico 2010

Grady i Belize 2010

Belize 2010

Båt med pussmun nånstans i havet

Miami at dawn

Har inte alls mycket bilder från mars men april är desto mer välfyllt så det tar vi då!

Josefin
2011-03-20 @ 02:54:42
Ja jag trivs jättebra här! :) Det går så sjukt fort och jag har redan varit här i 7,5 månader! Vad kul att du ska tillbaka till Arkansas i sommar, ska du bo hos värdfamiljen då igen? :) Haha det är så kul att läsa vad du gjorde när du var här för det blir att jag tänker "det har jag också gjort", "så säger de här också" , "det finns här också". Jag har lagt till dig på facebook nu förresten :)


URL: http://josefinsusa.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0