34 hours and a bagel later

Efter vad som kändes som en evighetslång resa kom jag för cirka 12 timmar sen äntligen fram till Arkansas, working on my 34th hour without much sleep. Planen krånglade på vägen hit så jag fick boka om allting vilket bland annat ledde till flygplatsbyte och tillhörande övernattning på en flygplats i New York. Not the best night I've had om man säger så.

Här i Arkansas känns allt exakt som vanligt, exakt. Allt är likadant, det känns inte som att jag ens varit härifrån utan bott här hela tiden. Enda skillnaden är att det är lite ommöblerat här i huset och att det tillkommit ett par hundar och ett par katter. Jag har redan kommit in i the American way när det gäller att gå med skor inomhus, inte stanna ordentligt vid stoppskyltar, äta gigantiska portioner mat, och så vidare.

Var i the mall med Tami, Avery och Grady så nu har jag ett nytt amerikanskt nummer. Har ett refillkort som jag kan fylla på senare (typ när jag kommer hit i höst igen) om jag vill.

Jag är redan ganska äcklad av maten här. Åt mac n' cheese och a sandwich till lunch, snusk. Jag blev hånad för att jag använder smör på min macka, liksom va?

Engelskan flyter på hyfsat bra, kan inte riktigt uttrycka mig som jag vill i alla situationer men det ger nog med sig snart.

Resten av veckan är planerad. Imorgon ska jag till Walmart och till ett mall och göra lite shopping, har extremt lite kläder med mig så jag klarar mig ungefär under morgondagen och sen är jag körd. På torsdag ska jag träffa Helene som också varit utbytesstudent här förut och vi ska shoppa. På fredag kväll är det födelsedagsfest hos Wendy, lördag ska vi till the Moores och på söndag kommer Josh's kompisar hit. I början på nästa vecka ska jag träffa Radiance. Däremellan hade jag tänkt bli av med jetlagget.

Nu är klockan 10pm och jag börjar bli lite trött om man säger så. Tog en nap tidigare idag på två-tre timmar men nu måste jag nog sova, får se när jag vaknar imorgon bitti.

G'night!


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0