Kusinbesök

Idag kom André, min kusin och hans flickvän Vicky hit! Det var stört att se dom på parkeringsplatsen här, helt fel ställe att träffa sin kusin på som man inte sett på 17 (?) år. I mean, mitt ute i ingenstans i Arkansas? Njaa inte helt rätt. Kul var det i alla fall!

Vi umgicks här ett tag, pratade om allt möjligt och gick omkring och tittade på allt här. Sen åt vi mat som faktiskt var riktigt god och sen bestämde vi oss för en liten roadtrip. Så vi tog jeepen till three corners, ett ställe ca 40 min härifrån där Arkansas, Missouri och Oklahoma möts. En töntig liten sten var vad det var, haha. Men de vill få med så många stater som möjligt på sin roadtrip och nu har de två till!

Sen tog vi en liten detour tillbaka till Arkansas, åkte till Walmart och sen till Krispy Kremes för att köpa munkar men det var stängt! Det är aldrig stängt här! Allt är alltid öppet men tydligen inte dagen före dopparedan så att säga. Så vi åkte till Cold Stone istället och åt glass. En väldigt trevlig dag :)

Jag vet att pappa undrar det här jag nu ska skriva: vi pratar engelska med varandra. Varken jag eller André förstår danska och Vicky förstår svenska sådär halvbra så engelskan är absolut lättast och bäst. Ibland pratar jag och André svenska med varandra men inte alls ofta, dessutom känns det konstigt för oss båda två och särskilt för honom eftersom att han inte pratat svenska på tio månader.

De kommer stanna imorgon också och då får vi se vad vi ska göra. Kanske åker till the river med Wendy's familj, vi får se när de svarar på mitt sms.

Hur som helst, här kommer några bilder. André har måååånga fler på sin kamera så jag hoppas på att han skickar dom till mig sen och då kommer dom upp här :)







Den här bilden på bilen är tagen precis vid Oklahoma-gränsen och det var så sjukt fuktigt där, det värsta jag varit med om. Det var runt 30 grader så inte sådär supervarmt men det räckte med att vi var ute i 5-10 minuter utan att anstränga oss det minsta och så var man blöt på hela kroppen, så sjukt äckligt. Det kändes som att jag skulle kunna krama ur min tröja så svettigt var det, fräscht va?


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0