Igår och idag!

Okej.. gårdagen började bra men sen brakade helvetet lös!

Efter skolan skulle jag bowla med tre vänner. Eller det var fyra från börjar men en var tvungen att stanna hemma och plantera gräs, vi kommer tillbaka till det. Så.. runt halv fyra åker jag hemifrån. Halvvägs till bowlinghallen börjar min bil skaka och låta jävligt konstigt. Varvtalet går upp till typ 4500 varv för att sedan sjunka till 1000 igen, ibland händer det ingenting när jag gasar och ibland bara skriker motorn. Ser inga konstigheter med varken bensinen eller batteriet eller nånting så jag fortsätter köra en liten bit. Efter typ 1 minut kanske kommer jag till en parkeringsplats där jag skulle möta en person så jag kör in där. När jag bromsar in och svänger in på parkeringsplatsen går det inte längre att styra. Min första reaktion är att bromsa lite försiktigt men då funkar inte bromsen. Ställer mig typ på bromsen och som tur var åkte jag sakta så att bromsen tar i alla fall. Jag står nu mitt på parkeringsplatsen. Stänger av bilen. Ska starta igen. Ingenting. Motorn hackar och låter som att den är påväg att starta men inget händer. Ringer min värdmamma och typ "my truck just broke down! what do I do?" Hon ringer Josh som kommer efter typ.. 10 minuter kanske, max. Han lyckas få in den i en parkeringsruta genom att typ hoppa den framåt, ni vet som man kan göra? Sen kommer min vän. Josh får igång bilen, han åker hem med den och jag får skjuts till bowlinghallen.

När vi är klara med bowlingen fullkomligt öser det ner. När vi kom dit var det 30 grader och sol, sjukt varmt och svettigt och nu var det spöregn. Får ett SMS av Josh som säger att jag inte kan ta den vanliga vägen hem utan måste köra 102 för att elledningar ligger nere. Navigerar min skjuts värsta omvägen, alla dirtroads är förjävliga, de är översvämmade och där de inte är översvämmade har regnet sköljt bort allt grus/sand/lera så det är stenigt som fan. Vi kryper fram i snigelfart, några jävla hjortar korsar vägen precis framför oss så vi tutade på dom så att de sprang fortare haha. Kommer fram till huset, ser att elledningarna som Josh pratade om är precis utanför huset. Min skjuts kunde inte ta den planerade vägen hem så jag får förklara vägen för honom. Efteråt fick jag veta att den vägen var tydligen ännu värre och typ bara sten överallt. Kommer in i huset och vi har ingen jävla ström. Svart och knäpptyst är det. Josh är hemma och har tänt ljus lite överallt. Som tur var hade inte solen gått ner så det var inte kolsvart i alla fall. Jag gick på toa med ett jävla ljus i handen haha. Han sa att strömmen varit borta i typ 1½ timme och det blev väl ytterligare 1½ timme nånting innan den kom tillbaka. Man vande sig riktigt fort faktiskt och jag blev lite besviken när strömmen kom tillbaka och TVn sattes på, ACn slogs igång och det blev ljust överallt. Men men, idag är allt som vanligt igen! Och justdet, han som skulle plantera gräs kunde ju inte göra det för att det regnade så mycket så han var lite grinig över att han inte kunde bowla.

Det var min gårdag det. Dagen idag var inte alls lika spännande, fick skjuts av Tami till och från skolan för att bilen inte funkade, sen åkte vi till Pet Smart, Bed Bath & Beyond och Walmart och sen hem. Åt mexikanskt till middag.

Bilder från igår!

Jag och Shawn

David, jag och Shawn, jag måste säga att matchningen är rätt bra, de är vit/gråa och så jag i mitten ;) Kristyn ville inte vara med på bild :(

Jag bjuder på en video också! Ja det är jag som pratar hahaha. Sorry att den är snedvriden! Och bakgrundsljudet är regn, fattar ni vad mycket det regnade?



Och från idag under en lektion:


Kyle, Michael och Quinten spelade Jenga och jag tittade på.


Hörde en rolig grej idag:
Welcome to Sweden! Where the women gets more beautiful and the weather gets shittier.

Mamma
2010-05-27 @ 10:16:57
Pappa tycker det var oroväckande mycket killar på bilderna idag. Hi hi. Han blir lite nervös o är glad att vi snart kommer o hämtar hem dig. Puss ses snart.


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0