Caribbean Cruise

Ja då var man hemma igen då och ska försöka knåpa ihop ett inlägg!

Kommer inte lägga upp massa bilder här utan alla finns på Facebook, så är ni inte vänner med mig får ni väl bli det haha.

I alla fall, resan startade söndag morgon! Vårt plan från Bentonville till Chicago blev två timmar försenat vilket innebar att vi missade våran connection flight i Chicago till Miami och fick spendera natten i Chicago istället för Miami. Checkade in på Hilton hotell med gångavstånd från flygplatsen, åkte downtown och åt på en restaurang där personalen skulle vara otrevliga (de var skådespelare) och de dansade på borden och så. Sen åkte vi till ett stort akvarium och tittade på massa coola fiskar.
Sen på morgonen efter flög vi till Miami och tog en taxi till hamnen där vi hoppade på båten! Vi låg ute och solade om jag kommer ihåg rätt och jag brände sönder mina ben, de var tomatröda! Jag har aldrig förut bränt benen, de brukar inte få någon färg överhuvudtaget men nu jävlar.

Det här var innan jag brände mig dock. 

Sen var det en dag på havet, vad jag kommer ihåg gjorde vi inte mycket mer än att ligga ute vid poolen (som de fyller med havsvatten) och äta väldigt god mat. Det var buffé till frukost och lunch och trerätters till middag. Vi åt trerätters middag alla dagar utom en då vi gick till ett hamburgerställe, något jag inte var riktigt glad över. Kommer aldrig förstå mig på amerikanernas matvanor, de tröttnade liksom på god, restauranglagad, lyxig mat och ville ha hamburgare och pommes. Usch.

Städerskan gjorde såna här små roliga djur, olika varje dag.

Nästa dag var det Cozumel, Mexico och delfinsim på schemat! Vi fick pussa, krama, klappa och hålla i fenorna och åka med Marte som han hette. Sen fick vi ligga på typ en wakeboard och han skjutsade oss genom att ta nosen under våra fötter och putta, fort gick det och roligt var det.

På delfinstället, ni kan ju skymta mina röda ben.

Nästa dag var det Belize och snorkling som gällde! Vi snorklade i en timme och jag såg massa coola fiskar, bland annat en som ändrade färg när den kom mot olika bakgrunder och en som var hälften svart, hälften vit! Sen var det en timme på en ö där det var turkost vatten och vit strand!




Sen var det ytterligare en dag till havs då vi låg vid poolen, drack drinkar (alkoholfritt för mig ;) spelade minigolf och gjorde inte många knop.


Soluppgång i Miami




Tidig lördag morgon innan hemfärd med Miami i bakgrunden. Som ni säkert kan se var jag sjukt trött.

Jonna Stepp
2010-03-29 @ 01:32:36
Jag vet... men tror jag överreagerade lite när jag skrev det, var så otroligt frustrerad just då. Men det känns lite bättre idag till och med :) Jag bor i Helsingborg i sverige, dudå?


URL: http://[email protected]

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0