Snart snart snart är det lov!

Sitter och tittar på Ugly Betty :)

Hahaha hittade en sida som säljer T-shirts och så var det olika kategorier, en var Swedish. Kolla på de här haha!

Jens Lekman/Maybe I Love You Women's Dark T-Shirt No one suspects...White T-Shirt Kiss me I'm Swedish Women's Fitted T-Shirt (dark SAAB Lives Dark T-Shirt Lutefisk 1 Infant/Toddler T-Shirt I am a Swedish Meatball Infant/Toddler T-Shirt
Den här skulle passa min historialärare som snackar om lutfisk hela tiden! Hans fru är ifrån Minnesota och har norska släktingar som äter lutfisk haha.

Och så är det en himla massa om vallhundar, är det en svensk thing eller?

I alla fall, idag hade jag två 9-weeks-test i skolan. Fick 96% på historiaprovet och jag tror att jag fick 100% på health-provet, kändes så i alla fall! Imorgon väntar fyra andra test, engelska, matte, drama och human relations. Blir nog bra det med.

När jag kom hem från skolan åkte jag och Tami till Walmart och handlade mat och sånt trams. Köpte solskyddsfaktor inför kryssningen också, SPF 50 för ansiktet och SPF 15 för kroppen, här ska vi inte bli brända inte! Dumma gener som gett mig noll pigment! Hoppas jag lyckas bli lite brun i alla fall.

Justdet, jag lånade två böcker från skolans bibliotek idag också så att jag har något att läsa på kryssningen. De hade fått in en av John Marsden's böcker jag inte läst! Fortsättningen på hans The Tomorrow Series om ni vet vad det är. Och sen tog jag en Nicholas Sparks bok också eftersom alla säger att hans böcker är så bra, vi får väl se!

Nyheterna är på TV nu. De visar folk som nyligen blivit arresterade och sen misstänka personer för någonting.. Tänk om man skulle göra så i Sverige! Okej vi har ju Efterlyst men det är ju inte riktigt samma sak.. här är det liksom personer som redan blivit arresterade, och det står typ "drug arrest" och så vidare. TVn har muppat sig också så den visar bara ränder typ som rör sig, svårt att förklara.. Det går inte att stänga av TVn i alla fall, lyckat hörreni!

För två veckor sen eller så fick vi en uppgift i engelskan. Vi har läst om slavar och slaveri och tre olika sätt att resist (svenska?) slaveri, vilket är fysiskt, mentalt och spirituellt. Sen skulle vi skriva om de tre olika sätten och hur de fungerade och ge exempel och så, och vilken vi tyckte var bäst. Jag skrev typ tre sidor, mest babbel som vanligt men jag fick 27/20 poäng på det och hon sa att det var den mest utförliga förklaringen hon läst på just det ämnet. Kändes bra! Jag hoppas att engelska B och C kommer gå som en dans när jag kommer hem!


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0