Lördag

Jag ska inte skriva något om melodifestivalen eftersom jag av förklarliga skäl inte sett något och inte vet något om det!

Igår hade jag ingen lust att skriva, fanns inte mycket att skriva om (som vanligt med andra ord) och ja, idag är väl inte mycket bättre. Enda skillnaden är att idag är det lördag och jag har varit hemma.

Så, igår var jag i skolan. Lektionsplaneringen såg ut ungefär som på torsdagen, dvs. vi gjorde ingenting alls. Förutom i matte (såklart) då vi jobbade röva av oss. Nä inte riktigt men jämfört med de andra klasserna så.

På kvällen åkte vi till Red Lobster och åt, jag åt någon shrimp trio, med tre olika sorters räkor. Det var pasta med räkor i nån sås som var mycket gott. Sen var det grillade räkor eller kokta eller nåt i vitlökssmör som också var gott. Sen var det friterade som inte alls var nån höjdare. Till det bröd, sallad, bakpotatis och calamari till förrätt. Jag var typ mätt innan huvudrätten kom in. Dit kan vi nog gå och äta när ni kommer, mamma, pappa och bror. De hade levande lobsters också som man kunde välja ut och äta.

Idag har varit en titta-på-tv dag. Jag och Tami hade CSI-maraton på förmiddagen, såg 4 avsnitt eller så. Sen såg vi på Sjätte Sinnet, och sen var det nästan kväller. Tami och Josh skulle ut och äta middag med några vänner så jag har haft "ansvaret" för Grady och Avery. Vi åkte och åt på Maria's, vilket är en mexikansk restaurang. Sen köpte vi donuts till efterrätt. Heck heller att jag pallar laga mat till alla tre! Haha. Jag har blivit så lat när det kommer till att laga mat, får se hur det blir när jag kommer hem, har ju inte direkt råd att äta ute varje dag!

Justde, "bakade" kakor idag också. Dvs klicka ut smeten på bakplåt och in i ugnen! De blev lite väl knapriga men smaken var det inget fel på.

Jag har också fått lite nyheter om kryssningen. Jag kommer dela rum med Avery och Grady, fast det visste jag i och för sig. Vi går i land på två ställen; Cozumel (Mexico) och Belize. På ett ställe ska vi snorkla och på det andra simma med delfiner, fräsigt va?! Utöver det har jag tänkt jobba på brännan och inte göra någonting alls.

Imorgon är det söndag. Jag vill åka till mallet i Fayetteville men mina vänner är i LA och det känns muppat att åka själv. Tar ju typ 45 minuter eller nåt sånt att åka dit. Vi får väl se.. Orkar nog inte sitta inne och glo på TV imorgon också. När jag kommer hem till Sverige kommer jag sakna att allt är öppet även fast att det är söndag! I Sverige är man ju typ handikappad på söndagar, finns inget öppet.

Imorgon blir det sommartid här också så nu blir det bara 6 timmars tidskillnad mot Sverige i två veckor! Josh frågade mig idag om Sverige har daylight savings time, jag svarade "yes, but not for another two months or so"  och han svarade "haha, because they still have 21 hours of night?" Vi skämtar alltid om att Sverige har så lite solljus på vintrarna och de tyckte synd om mig när jag berättade att på vintrarna har vi bara ljust mellan kanske 10-14. Sjukt om man tänker efter. Här är det typ likadant året om, solen går upp runt sju och ner runt sex på kvällen, några timmar senare på sommaren. Fast samtidigt tråkigt att inte ha såna sommarnätter vi har i Sverige, när det aldrig blir mörkt. Nej, jag ska nog stanna i Sverige ändå tror jag. Även fast vi har 21 hours of night på vintrarna, men i gengäld har vi ju 21 hours of day på somrarna!

Nu blir det att se resten av Grey's Anatomy från i torsdags på webben eftersom att TV:n inte spelade in allt..!

Med vänliga hälsningar
Sandrararararara

PS. Idag är det exakt tre månader tills jag lämnar Arkansas. DS.

Steffi
2010-03-14 @ 15:26:43
Tja, mycket är väl öppet på söndagar här hemma i Sverige nu för tiden. Idag var vi uppe i Haninge C och klippte Philip, ingen pottfrisyr, men han fick grön spray i, vet inte om jag tyckte det var så snyggt men men..Han grinade inte iaf men fönen tyckte han inte om.

Har du inte koll på Glamour :-)


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0