Fråga

Halloj! Kika lite på din blogg. Är hemskt sugen på att dra till USA som utbytesstudent till hösten, men har tusen funderingar.. Tänte att jag kanske kunde fråga dig? Hade du bra betyg i engelsk? Är det svårt att klara av den amerikanska skolan? Hur kändes det att komma in i en helt främmande familj?:)

Hej och tack för att du läser bloggen :) Såklart kan du fråga mig. Jag hade MVG i Engelska A men jag vet flera personer som bara haft G och ändå klarat sig bra, det är ju faktiskt stor skillnad på skolengelska och att faktiskt prata det varje dag. Den amerikanska skolan är mycket lättare än den svenska och inte alls svår, det är i princip bara multiple choice eller matching på proven. I början hade jag problem med nya ord och termer och så men det kommer man in i snabbt. Att bo med en helt främmande familj är ju såklart jättekonstigt, man vet inte hur man ska bete sig eller vad de förväntar sig av en men för mig gick det ändå bra. Mycket har nog att göra med vad det är för människor man bor med, om man connectar eller inte och hur de ser på saker och ting. Men att det är udda och konstigt att bara flytta in i en familj sådär går ju inte att komma ifrån. Speciellt när allt är på ett annat språk också! Men oroa dig inte för det, det mesta löser sig här i livet :)

Järnväg.
2010-03-30 @ 16:27:04
Hej, jag tänker åka 11/12 och har varit taggad i typ fyra år på de nu och är antagen och allt, men, nu känner jag mig lite osäker som typ "tänk om man bara sitter hemma hela dagarna, eller tänk om man inte hittar några kompisar och barar sitter inne och gör ingenting i ett år" etc. :O?

Kajsa
2010-03-30 @ 21:44:51
Tack för svaren!:) Vilken orginisation åkte du med och hur gick resan dit? Hade du med dig någon person på flygresan? Hade du delstatsval och isåfall hamnade du där du önskade? Oj nu blev det många frågor på en gång!:) Men som sagt det känns skönt att fråga någon som vet!:)


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0