Fartfylld söndag

Jag har städat mitt rum! Jag tänkte bara plocka undan lite men när jag väl börjar kan jag inte sluta innan allt är borta.. Så nu har jag sorterat saker i lådor (om jag behöver nåt om tre dagar kommer jag inte veta vart det är!), använt skokartonger som lådor haha, hängt upp kläder och så vidare. Så nu är det inte lika mycket grejer som ligger synligt, de ligger i lådor istället! Och vet ni vad? Jag öppnade min lunchlåda som jag slutade använda i typ.. november? Långt före jul i alla fall. Och där i låg ett äpple. och det var bara lite skrumpet! Alltså inte ruttet eller ingenting! Är inte det sjukt?! Det måste ju vara hur jävla besprutat som helst. Det såg ut som ett äpple hemma om det legat i fruktskålen i tio dagar eller nåt sånt. Jag har tagit en bild, får visa den någon dag.

Idag var jag på baseballmatch med Stephanie, Daisy och Stephanies värdpappa som också är min och Daisys mattelärare. Lite roligt sådär. Jag gillar honom inte som lärare, han är inte bra på att lära ut men helt okej att umgås med utanför skolan. Han är också ganska så jättereligiös, och menar på att the good Lord bestämmer ens öde ungefär. Han tyckte det var "sad" att både jag och Daisy kan tänka oss att ha barn men inte gifta oss. Han och Daisy pratade om det och sen vände han sig till mig "do you wanna get married?" "I dont know, maybe, it depends" "do you wanna have kids?" "yes I think so" och då såg han typ helt uppgiven ut, som att det var en fet jävla synd. Alltså jag förstår inte, kommer nog aldrig göra det heller med whatever! Det går ju att undvika.

Baseballmatchen då, jag tog massa bilder, men.. en annan dag. The Razorbacks mötte The Trojans och vi vann, 7-6. Razorbacks gjorde alla poäng i de två första innings, och sen hände typ ingenting resten av matchen som är 9 innings. Jag förstår typ baseballregler nu också, det är inte alls komplicerat. Kan ju vara bra inför skolans matcher så att man inte är helt lost!

Jag älskar mandariner. Seriöst alltså, jag är nästan beroende. Jag glömmer bort det varje år men varje år vid juletid så säljs det ju massa mandariner i Sverige och jag äter alltid en massa, kan lätt äta 4-5 stycken på en kväll. Nu är det mandaringsäsong här och det tycker vi om! Äter typ 3-4 om dagen, beror lite på. Kan inte äta så många fler för då mår inte magen så bra haha. Men imorgon har jag bara två stycken kvar, måste åka och handla mer! C-vitamin är bra för kroppen! Har säkert brist på allt möjligt med tanke på vad man äter här.

Endast 99 dagar kvar tills familjen kommer hit. Mindre än 100 dagar, det är ju helt sjukt! Tre månader och en vecka tror jag att det blir? För tre månader och en vecka sen var det runt 20 november, det känns typ som ett par veckor sen och nu är jag seriös! Har gått så sjukt snabbt och att tänka tillbaka på vad jag gjorde för tre månader sen och att det bara är tre månader kvar.. det kommer fan susa förbi. Jag hoppas på varmt väder snart så att man kan ligga ute och sola och kanske till och med bada i poolen! Den 12 juni är det poolparty här, alla som vill får komma, ni är alla inbjudna, höhö.

Bara tre veckor kvar i skolan sen är det spring break och kryssning! Jag ska ligga ute och sola på däck så mycket som möjligt och försöka få lite färg inför prom som är den 10 april, två veckor efter att vi kommer hem. Det känns inte alls långt borta när man tänker såhär. Och när det är 10 april är det bara 2 månader kvar till juni. Alltså förlåt att jag tjatar men ja.. tiden går sjukt fort. Både bra och dåligt. Jag tror att jag kommer vara färdig här då, kommer vara skönt att komma hem men också sorgligt såklart att lämna allt och alla här; man vet ju inte när man kommer tillbaka igen..

Puss och kram!

Mamma
2010-03-01 @ 08:46:13
Jag kommer på poolpartyt. Tiden går ju hur fort som helst, snart får jag krama på dig igen. Kram Kram


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0