Tre dagar senare

Till dig som frågade om bilen, det är en Dodge Ram 2500.

Okej, jag har försökt att få in bilder varenda dag men det vägrar funka så det här blir en till uppdatering utan, eller med väldigt få, bilder.

Sist jag skrev var vi i Las Vegas. Nu har vi varit i Los Angeles i två nätter. Vi bor på ett hotell som heter Marina International, inte allt för långt ifrån beachen. Vi bodde först i ett rum där det var nåt fel på air conditionen så den gick ner till 64F (17C) grader på natten så vi bytte rum sen. Det vi har nu är bättre och ligger i andra änden av hotellet, hehehe.

Vi kom hit runt middagstid i onsdags. Vi checkade in på hotellet och sen åkte vi och åt på en italiensk restaurang som vi alltid äter på när vi är här. De har sjukt gott bröd med nån vitlöksdippgrej, det är typ olivolja och krossad vitlök som man doppar brödet i. Till det åt jag bruschetta vilket var gott. Sen gjorde vi inte mycket mer den dagen, åkte tillbaka till hotellet och somnade nångång in på småtimmarna.

Igår vaknade vi (jag haha) runt 10 eller nåt sånt och då åt jag frukost på rummet och sen åkte vi ner till Venice Beach. Ett jävligt udda ställe alltså, massa luffare, pot heads, hippies och bara en massa alternativa människor. Pappa och Dennis köpte en begagnad tennisboll för en dollar till exempel, haha. De har så kallade "medical marijuana doctors" också där man kan gå in och bli prövad för att få marijuana för medicinska orsaker. Det är ju lagligt här i Kalifornien. Sen badade pappa och Dennis och mamma och jag solade. Sen åkte vi hem, duschade, och åkte tillbaka till Santa Monica pier. Dennis och jag åkte en attraktion där som snurrade som fan och sen åt vi middag på Bubba Gump shrimp co.

Om man vill att ens servitris ska stanna så vänder man på skylten så står det "STOP FORREST STOP", lite roligt sådär.

Idag vaknade vi, åt frukost igen och sen styrde vi mot IKEA. På vägen dit så stannade vi och körde gokarts, mycket roligt. Var några skitungar som körde in i ryggarna på oss så vi ville döda dem. Sen åkte vi till IKEA. Jag har varit där förut men nu har jag inte sett svensk mat på 10 månader så det var rätt trevligt. Vi köpte västerbottenost, cider och godissnören. Det är också roligt att alla möbler har svenska namn, blir ju helknasigt för amerikanerna. Bilder:



Sen åkte vi tillbaka till hotellet, jag stannade här medan de andra åkte till beachen igen. Tror att de badade, och sen åkte de och kollade på Santa Monica college. Själv tog jag en liten eftermiddagslur, mycket skönt.

Nu kom vi precis hem från Hollywood Blvd, där alla stjärnor är. Det är ju ett år sen exakt idag som Michael Jackson dog, så det var massa människor och radiostationer där. En blomkrans på hans stjärna var det och de spelade Jackson musik.


Imorgon blir det slappdag igen, kanske farmer's market. Trist med mobilbilder men så blir det just nu.. Vi hörs!


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0