Hemma

Nu är jag hemma i Sverige igen! Dryga 20 timmar tog det från LA till Stockholm, väldigt segt. Började med en 5½ timmars lång flight till New York JFK där det var den sämsta skyltningen jag någonsin sett. Jag hade ingen aning om vart jag skulle gå för det stod inget och det fanns ingen att fråga. Det slutade med att jag hoppade på ett tåg och hittade tillslut till rätt terminal. Väl där fick jag inte gå igenom säkerhetskontrollen utan fick gå till check in disken igen. Hon där sa att jag inte behövde checka in igen men hon gav mig nya boarding pass i alla fall för att säkerhetsgubben inte godkände de gamla. Då var det typ 40 minuter till mitt plan skulle gå. Ställde mig i lång kö till säkerhetskontrollen och kom igenom efter typ 10 minuter. Jag var skithungrig men hann såklart inte äta någonting, det var bara att gå på planet direkt.

7,5 timme nånting tog det till Frankfurt. Där var det betydligt lättare att hitta och när jag kom till gaten hade jag runt 1½ timme kvar tills planet skulle gå. Jag köpte mig en liten burk med frukt för över 4 euro, svindyrt som vanligt haha. Sen satte jag mig och väntade. 2 timmar tog det till Arlanda, jag sov de första 45 minutarna. Jag hade också sovit typ tre timmar på första flyget men ingenting på det i mitten.

Sen kom jag hem, åt grillat och färskpotatis med jordgubbar till efterrätt, sjukt gott. Sen åkte vi och hämtade hunden som mormor hade tagit hand om. Han är jättekonstig, bryr sig typ inte om mig, han blir nästan arg när jag klappar honom. Sen åkte jag till stallet, spanade runt lite och tog in hästen och borstade lite. Jag tror däremot att han kände igen mig. Han fick beta lite också så blev han glad.


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0