Fråga

När är det bäst att åka som utbytesstudent, alltså vilken ålder? Och när ska man göra en anmälan i så fall? :)

Tack för en jättebra blogg, har följt den länge nu! :)


Det tror jag beror på personen. Jag är nöjd att jag åkte efter tvåan, alltså var jag 18 när jag åkte iväg. Jag tycker det har varit bra att vara så gammal, man har haft en del fördelar för att man varit 18, till exempel hade jag inget curfew eller speciellt mycket regler överhuvudtaget. Sen är det också väldigt skönt att jag bara har ett år kvar på gymnasiet, det hade varit väldigt segt att ha två år kvar. Jag har ju ingen erfarenhet från att ha åkt efter första året på gymnasiet så jag kan ju inte direkt jämföra men om man kan välja så skulle jag nog rekommendera att man åker efter tvåan.
Anmälan kan man ju göra lite när som, dock senast i mars samma år som man åker. Jag tror att de flesta anmäler sig och går på intervju på höstterminen innan man åker, alltså knappa året innan man vill åka. Lycka till :)
Och tack!


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0