Taco Bell's drive thru is amazing for you

Jaha så sitter man här och bloggar igen, för etthundrafyrtioandra dagen i detta land och som så många gånger förut tittar jag på ett avsnitt Criminal Minds. Över halva tiden i Arkansas har gått, om 10 dagar har halva tiden i landet gått. Vojne vojne.

So.. what happened since the last time?
Jag har varit i skolan. Lekt lekar på dramalektionen. Gått med i tracklaget. Mailat med syon. Ätit laxsallad. Tittat på American Idol. Ätit glass.

Reklamerna i hamburgerland är väldigt skrattretande ibland. Igår såg jag en reklam där en kvinna sa "I lost 50 pounds with Taco Bell's drive-thru diet!" ja men tjena det tror jag också på att hon gått ner så mycket i vikt på snabbmat. Sen är det den eviga kampen mellan AT&T och Verizon (mobilföretag) där den ena pratar skit om den andre och vice versa. Sen har vi läkemedelsreklamerna med 1/3 information om produkten och 2/3 om biverkningarna och en fin avslutning med orden "Talk to your doctor about **** TODAY!" Icke att förglömma är också "If you have been using **** and are now suffering from asthma, heart failure, high blood pressure, diabetes, severe itching bla bla please contact your doctor today". Jag menar, testar de inte läkemedlen innan de går ut till människorna eller? Knasigt.

Skönaste personen idag på American Idol var Larry, 62 som sjöng en egen låt. Den gick såhär "pant on the ground, pants on the ground, looking like a fool with your pants on the ground" och handlade om ungdomar med häng. Han är min nya idol, så cool. Gick ner i split (spagat?) och allt. Tyvärr gick han inte vidare eftersom att han var för gammal, åldersgränsen är 28 år.

På engelskan idag hade vi en liten föreläsning och sen började jag på en grej de gjorde igår; ett färgat papperdär man skulle skriva "I am the master of my fate. I am the captain of my soul" och sen "I resolve" och så tre nyårslöften. Jag hann bara med två, den ena var att få minst C i alla klasser haha. Och sen tror jag att det var "use the time wisely" om jag kommer ihåg rätt. Får komma på en till imorgon.
Under American History kollade vi på en film jag inte har någon aning om vad den handlar om eftersom att jag tog igen 18 frågor från igår. Hann klart.
Algebra II var tråkigt som vanligt. Ska jag vara ärlig fattar jag inte så mycket utan följer mina anteckningar, och läxan från här om dagen lämnade jag in utan ett enda fullständigt svar på. Way to go. Jaja, det går nog bra.
Under lunchen åt jag en ostpizza och lite Funnyuns jag tagit med hemifrån. Känns bra att jag kan äta igen och att jag dessutom är hungrig.
Drama var roligt som vanligt, lekte lekar men jag var inte engagerad utan tittade bara på.
Human Relations blir nog en helt okej kurs. Igår hade de pratat om folks personligheter och hur de påverkas av arv och miljö och hade i läxa att skriva en ensidas uppsats om det så det gjorde jag under lektionen. Pratade om lite olika psykologer och hur ens personlighet beror på kultur och så vidare. Även att folk tror olika saker om folk beroende på var de kommer ifrån och så vidare. Inget nytt direkt men rätt så intressant.
Food Science suuuuger. Idag ritade jag en bild. Hon verkar förstå att jag hatar att vara där också och glömmer bort mig, idag fick jag varken ett papper eller nån annan sak som jag inte kommer ihåg vad det var, även om jag sitter som en av fem personer runt ett runt bord. Ska till syon imorgon och hitta någon annan kurs.
Volleyboll var jag inte med på eftersom att jag var sjuk igår. Därefter var det Track, de sprang en mile och 10 hills (sprinta uppför en brant kulle och ner igen) men jag gjorde inget för jag hade inget ombyte+varit sjuk. Imorgon ska jag vara med, vet inte riktigt vad jag ska ha på mig bara. Jag måste köpa träningskläder.

I princip all snö har smält men nu är det lera på dirtroadsen istället som gör det halt.

Nu har jag nog inget mer att skriva.. detta var vad som hände idag. Imorgon ska vi ha nåt specialschema och nåt möte, samma sak på fredag. Vet icke vad det innebär. Ska se om jag kan hitta en bild för att göra inlägget lite roligare.


Blev en bild på min söta lilla häst från i somras, fick bilden igår tror jag!

Mamma
2010-01-14 @ 16:13:04
Fin bild på Arkan, vad bra att du börjar på tracks då ska jag anmäla oss till tjejmilen nu.Kram

Hanna C
2010-01-14 @ 21:09:15
Fina "lilla" Arkan! :D

Emilie
2010-01-19 @ 15:17:34
Vad innebär food science?


URL: http://plajnis.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0