Nödvändig fakta nummer 2

Såhär på kvällskvisten har jag inget bättre för mig än detta:

"Bananas contain a natural chemical which can make a person happy. This same chemical is also found in Prozac" Om detta stämmer, varför ger man inte bara deprimerade människor några kilo bananer om dagen?

"It is estimated that millions of trees in the world are accidentally planted by squirrels who bury nuts and then forget where they hid them"

"Each year, there are more than 40,000 toilet related injuries in the United States"

"Neanderthal man had a brain capacity 100cc larger than modern man's" Varför säger de att människan utvecklas om vi hade större hjärnkapacitet förr? Antar att vi lärt oss att använda den mer accurate.

"10 percent of the Russian government's income comes from the sale of vodka"

"The best recorded distance for projectile vomiting is 27 feet" Vem kommer på idéen att dokumentera det?

Off topic; jag lärde mig nyss att isberg heter ice berg på engelska. Jag kanske visste det innan, är inte säker.. men det är ju liksom ordet berg! Är det ett skandinaviskt ord från början?

"The average American consumes 9 pounds of food additives every year" Kanske inte så konstigt när deras mjölk håller i 2 veckor, brödet aldrig blir torrt, äpplen kan ligga i rumstemperatur i X antal veckor utan att ändras osv..

"One punishment for an adulterous wife in medieval France was to make her chase a chicken through town naked" Hahahahahaha!

"More than 10% of the world's salt is used to de-ice American roads" Det har jag då inte märkt av!

"Formicophilia is the fetish for having small insects crawl on your genitals" Asså vafan haha, haha!

Och nu kom nåt jag väntat på! Tänkte väl att Sverige måste vara med nån gång!
"Sweden has more telephones per capita than any country on earth"


johanna (zawilca)
2010-01-09 @ 00:03:35
"10 percent of the Russian government's income comes from the sale of vodka"



HAHA kunde man ju tänka sig, skulle inte förvåna mig om siffrorna till och med var något missvisande. Sanningen är säkert 20 %!


URL: http://zawilca.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0