We Are The World

Alla känner väl till låten We Are The World med USA for Africa och Michael Jackson i spetsen?

Typ en av världens ballaste låtar tycker jag. En sån som det verkligen inte ska göras en cover på eller liknande, den är liksom helig. Men nu har det alltså gjorts, och den visades tydligen på OS-invigningen idag. Och jag tycker faktiskt att det är helt okej, men bara för att det är för Haiti. Annars hade det varit en synd! Slakt om man vill vara drastisk. Men alltså, helt okej. Här är den:

Helt okej, även fast jag inte riiiktigt tycker att Justin Bieber, Miley Cyrus och Jonas Brothers passar in där, de är liksom mer Disney Channel för mig. Några som däremot måste anses självklara är Barbra Streisand, Celine Dion, Pink, och Toni Braxton, Enrique Iglesias och Fergie får väl anses helt okej de också. Jennifer Hudson är det inte heller nåt fel på, hennes röst är sjukt bra. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om rapen i slutet, känns inte riktigt som att det passar i den här låten. Och det där Haiti, Haiti, Haiti i slutet känns som en skiva som hackar. Men alltså, helt okej är betyget och det är till 80% pga att de faktiskt gjort det för att samla pengar till Haiti. Men originalet är fortfarande bättre!

Något som är lite kul är att i sommar när jag jobbade (jag jobbade då Michael Jackson dog) så pratade vi om det här. Alltså om man skulle göra om den här låten, vilka artister skulle vara med då? Kommer inte riktigt ihåg vilka vi sa, tror vi nämnde Pink och Celine Dion i alla fall? Kommer ihåg att vi hade störst problem med att komma på killnamn men kanske att vi nämnde Justin Timberlake, Enrique Iglesias och Robbie Williams? En del American Idol vinnare hade vi nog också med. Har för mig att vi skrev ner alla namn men den lappen är säkert slängd för längesen! Men några namn prickade vi i alla fall in rätt!


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0