AR, NV, CA, TN, MS within a week!

Oj oj oj, nytt rekord på att inte uppdatera, över fyra dagar!

Jag har hunnit med att vara i Las Vegas tre nätter, gått i skolan en dag och åkt till Memphis och nu sitter jag i ett hotellrum i Mississippi! Jag ska lägga in bilder när jag kommer hem igen, när mamma och mormor åkt hem och jag har mer tid. Just nu går vi upp vid 8 på morgonen (FÖR TIDIGT!) och håller igång i princip hela dagen. Kul det också antar jag och jag har inte pratat såhär mycket svenska på 5 månader. Första dagarna var det lite knepigt, jag blandade in engelska ord och när jag skulle säga nåt snabbt så hittade jag inte de svenska orden. Vissa uttryck och ord är också mycket bättre på engelska så de använder jag fortfarande, haha! Tänkte också på engelska så jag fick översätta i huvudet från engelska till svenska, skum känsla må jag säga.

Så, vi skulle ju åkt till Vegas i söndags men pga den tjocka dimman som var så blev planet inställt och flyttat till måndag morgon. Så på måndag morgon åkte vi, jag fick ringa och avboka en hotellnatt (mycket stolt haha!) men på morgonen där kom vi iväg i alla fall. Huuur lång taxikö som helst när vi kom fram, var typ sex stycken "ringlor" alltså kö, som var typ 100 meter långa styck! Rörde på sig hela tiden dock så det gick hyfsat. Sen pallrade vi oss till hotellet (Circus Circus) och checkade in, hade bara hotellrum för två personer men vi var snåla så jag smugglade mig in haha! Sen spenderade vi dagarna med att knalla runt, äta och gå på en show som var asball. Åkte till Los Angeles över en dag också.

Sen var vi hemma en dag och idag körde vi (jag!!) till Memphis, Tennessee. Nu sover vi i Mississippi en natt för att lägga till en stat till på listan, woho! Imorgon ska vi till Graceland.

Som sagt, skriver mer om några dagar men här är en uppdatering i alla fall! See y'all!


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0