Fråga

är det väldigt tufft att läsa på distans?

Väldigt tufft och väldigt tufft.. Om man läser i normal takt (350 poäng HT, 450 poäng VT) tror jag inte att det är speciellt tufft, men det beror nog på hur man är som person också och hur lätt man har det. Men nja, inte speciellt tufft, mindre jobb än i en vanlig skola skulle jag säga. Jag menar.. i vanlig skola är man i skolan minst 6 timmar per dag, så mycket behöver man inte plugga om man pluggar normal takt på distans.

Ska man plugga 200% däremot, som jag valt att göra, är det ganska tufft. Vissa kurser är mycket tyngre än andra, Svenska B till exempel som är en jättestor kurs kommer ta ett halvår för mig att läsa, Samhälle A läste jag på tre veckor och då är båda de 100 poängskurser.

Det är alltså svårt att säga, det beror mycket på hur effektivt man jobbar och hur mycket självdisciplin man har. Så jag kan tyvärr inte ge något enhetligt svar, men visst, det kan vara väldigt tufft om man väljer att läsa väldigt mycket och väldigt effektivt. Men det kan också vara väldigt slappt.

Lizy
2010-12-08 @ 09:02:16
Kan förstå att det är lärorikt också!:) Verkar jättekul! När jag bodde i Afrika läste jag ett ämne på distans och det var rätt svårt!


URL: http://thelizy.blogg.se/
Elizabeth
2010-12-08 @ 19:14:42
fin header =)


URL: http://lizzyochbecky.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0