Smått och gott

Så jag gick ut här om dagen när det var fint väder och fotade med systemkameran. Insåg inte förrän då hur mycket jag saknat den och vilken skillnad det blir på bilderna. Har inte använt den på flera månader! Har inte ens laddat den sen jag kom hit i augusti vilket säger en del om hur mycket den har använts.. I alla fall, kul var det. Idag är det skitväder, har spöregnat i princip hela dagen. Nu är det uppehåll och allt utomhus ser mycket fräschare ut efter regnet, ni vet vad jag menar? Ljuset är annorlunda och allt är så grönt. Det har knappt regnat någonting på typ en månad eller så så det här var nog välbehövligt. Annars idag har jag tagit sovmorgon och bara suttit inne och tittat på TV och datorn, så himla skönt. Har inte gjort det på fleeera veckor och inte haft sovmorgon på minst två veckor, så det var skönt!

Här om dagen såg jag en uggla förresten! Sjukt stor var den. Och mörkbrun. Cool.


Här är en liten tree frog som satt på räcket ute på verandan. Söt va?! Han var typ stor som en femkrona ungefär. Inte för att jag kommer ihåg exakt hur stor en femkrona är men det lät bra. Ni kan nog urskilja min tveksamhet i meningen också.. typ och ungefär i samma mening känns inte riktigt okej.

Jack.. han ser så ledsen ut. Och konstig kroppsform har han också haha. Men fortfarande söööt!

Förra helgen var vi ju till Silver Dollar City och outlet malls. Det enda jag kom hem med var ett par Levi's jeans för 20 dollar, typ 150 spänn. Det kallar jag valuta för pengarna. Vad går dom loss på hemma, typ 900 spänn? Jag säger det igen, jag vill inte shoppa i Sverige igen! Första gången på sjukt länge jag köpt annat än stuprör också men de är bekväma. Nästa steg: bootcut? Neej kommer aldrig hända!


Storlek 3M, motsvarar 26 i Sverige, M är benlängden. Har fortfarande samma jeansstorlek i alla fall, även om de sitter tight runt höfterna men det funkar det med! Jag hoppas på att efter att jag varit hemma i Sverige en månad eller så, att alla mina jeans inte kommer vara lika extremt tighta efter tvätt.


Tro mig när jag säger att jag just bespar (besparde, bespor!?) er onödigt lidande genom att redigera bort mitt ansikte. Enough said.


Ni får den här ansiktsbilden istället, jag är blek igen! Min färg har försvunnit men fräknarna är kvar. Går typ inte att se på bilden men iaf, nu vet ni att jag har fräknar.


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0