Transition Math

Bytte lite klasser idag också.
Algebra II blev Multimedia
Art blev till Trans Math
Speech förvandlades till Intro to Finance

Så nu är det:
Journalism
Multimedia
English 12
Trans Math
US History
LUNCH
Intro to Finance
Environmental Science
Family Dynamics

Jag ska inte byta något mer nu så det här är det slutgiltiga, like it or not.

Multimedia tror jag blir roligt, änsålänge har de bara kommit till historian men sen tror jag vi får hålla på med dator också. Eftersom att jag började idag slipper jag testet på fredag! Eller, jag får göra det men får ha boken med mig. För att få ta den här klassen behövde man tre olika datorklasser innan men jag fick göra ett undantag. Den här semestern är det Multimedia I och nästa Multimedia II så det blir väl lite mer avancerat då.
Trans Math blir nog en utmaning, både för att jag tror inte att jag gjort det som är i den klassen redan + att allt är på engelska så termer och sånt är ju helt annorlunda. Jag får låna en grafräknare (tror jag att det heter?) av skolan för $5.
Intro to Finance här sitter vi också i en datasal, samma som Multimedia och med samma lärare. Vi läste och pratade om försäkringar och budgetering. Tror det blir en rätt slapp klass + att det kanske är bra saker att veta i framtiden även fast allt inte är likadant i Sverige som här i USA.

US History SUGER BIG TIME! Usch vad svårt det är. Det hade varit roligare om det inte var så jävla svårt och så enformigt. Vi läser ett kapitel per dag och svarar på 4 frågor. Grejen är att eftersom jag inte har några som helst förkunskaper om amerikansk historia + att språket är svårt (mycket nya ord) så är jag jättelångsam och får ta hem massa varje dag. Idag satt jag sammanlagt typ 1½ timme och tog igen från måndag, tisdag och idag. Jag vet inte ens om jag svarat rätt på frågorna för det är konstiga. Tami skulle hjälpa mig men hon fattade typ inte heller, till slut lyckades vi, med Josh´s hjälp.
Förutom de 4 frågorna (som ibland är rätt så omfattande) är det varje dag ett litet extraarbete, hittils har det varit att t.ex. skriva en artikel och ett tal. Det tar typ hundra år för mig eftersom att jag måste tänka så mycket. Det är ganska svårt att komma på bra argument och formuleringar på engelska så mycket blir lite osammanhängande men skitsamma, sålänge jag får ett C i klassen så får det duga.

Lunch har jag hittills ätit med Ashley (hon som ska gifta sig i oktober.. hon är lite udda tror jag men snäll) men skolan är så liten så det kommer alltid folk och sätter sig runt om som man pratar med. Alla känner alla och pratar med alla ungefär.

Jag är inte lika efterbliven med språket längre, jag har lättare att prata utan att tänka så mycket även om man kan höra på 5 kilometers avstånd att jag har världens accent. I alla fall på vissa ord, ibland tycker jag inte att jag pratar med så stor brytning men vissa ord är verkligen svåra att säga rätt. Jag tror att det har en del att göra med dialekten här också. Jag har problem med att säga a lot, hot, better och andra ord som har T i sig, vet inte varför haha. Här uttalar de typ "ö lodt" "hodt" "bedder".

Jag bjöd på Djungelvrål i skolan, icke uppskattat. De flesta stoppade den inte ens i munnen innan de spottade och fräste och blev allmänt äcklade haha.

Det är som ett hotell här, igår blev hela mitt rum städat och nu kröp jag just ner i en nybäddad säng. Me like!

Jag dricker kranvattnet här utan problem. Det smakar ingenting och luktar inte ens klor.

På vägen till skolan ligger det en överkörd skunk så jag får känna den ljuva doften två gånger om dagen. Den har börjat avta nu däremot så imorgon kanske lukten är helt borta!

Jag är ledsen för avsaknaden av bilder men jag har inte tid att fota och i skolan får vi inte ha mobiler (enda kameran jag har förutom systemkameran).

Pappa
2009-09-03 @ 12:44:15
Visst är det frustrerande när man inte kan uttrycka sig, men det låter som att du redan efter en vecka känner en förbättring. Du kommer säkert hem med värsta sydstats dialekten.

P


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0