Tisdag är dagen efter måndag men innan onsdag

Idag har jag som sagt varit hemma hela dagen. Det har varit rätt skönt för jag har haft ont i huvudet till och från plus att det känts som att jag haft feber, men det tror jag inte att jag haft. Jag mådde bättre nu på kvällen men sen ungefär en timme tillbaka har jag haft huvudvärk igen. Det blir nog att gå till skolan ändå imorgon.. fast känns onödigt att vara där. Aja.

Vi åt på en italiensk restaurang till middag. Jag var inte så hungrig så jag åt vitlöksbröd och sen beställde jag in en förrätt som huvudrätt, hängde ni med? Beskrivningen av den var något sånt här "Mushrooms stuffed with breadcrumbs, herbs & spices and topped with mozzarella cheese" So far so good.
Jag får in de tre svamparna och allt ser bra ut, petar lite på den (hela familjen börjar skratta för tydligen så petar jag på all mat innan jag äter den, har jag inte ens tänkt på) och tar en liten bit av fyllningen som ser ut som brödsmulor. Tycker att det smakar lite konstigt och tar ut det ur munnen igen. Ser en bit som ser ut som bacon men jag tar lite andra brödsmulor och stoppar i munnen och sväljer, ja, det smakar bacon. Säger "this tastes funny, is this bacon?" och ger den lilla biten till Tami. Hon kollar på den och tycker det ser misstänksamt ut så hon frågar kyparen om det är kött i svamparna. Nej nej säger han. Är det här bacon? frågar hon då och javisst, det är bacon. JAG ÅT EN BACONBIT.
För er som inte känner mig alternativt inte hänger med i svängarna, jag äter inte rött kött. Jag tycker inte det är gott och jag gillar inte alls tanken på att äta det, har inte ätit det på 7-8 år.
Jag har inte stoppat en köttbit i min mun på många år och idag förstod jag varför igen. Smaken är milt sagt verkligen inte tillfredsställande och jag blev äcklad av att jag faktiskt ätit en baconbit. Nu tycker ni säkert att jag är töntig och visst, jag bryr mig inte så mycket om att jag nu åt den där biten men snuskigt var det! Usch, jag fick nästan kväljningar, hade mått lite illa tidigare på dagen också så det här gjorde det ju inte bättre.

Det var den stora händelsen för idag. Usch. Hädanefter (det är inte ett ord ellerhur?) ska jag jämt fråga om det är kött i maträtten jag beställer in. Idag stod det inte ens på menyn! Jag kollade ett hundratal gånger, både Tami och Josh kollade, kyparen kollade och DET STOD INTE BACON PÅ MENYN. Jag blir upprörd.

När vi kom hem hade huvudkontoret i Boston lämnat ett meddelande på telefonsvararen. Det kan vara så att jag var hemma när jag ringde men jag vet inte om jag har drömt att det ringde eller att det faktiskt gjorde det tidigare idag. Jag har också pratat med en av mina IEC (de är man och hustru och båda är IEC) och förklarat läget. De ska prata med högre uppsatta personer på EF imorgon och kolla läget och därefter ringa oss igen. I nuläget vet jag alltså inte hur allt det här kommer sluta men jag säger det igen, jag tänker inte vara kvar på den skolan i nio månader till.


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0