Sista dagen av den underbara ledigheten

Jag glömde berätta en lite rolig sak som hände igår.

När vi var inne i en affär ringde Keri mig och bad mig och Mira komma till provhyttarna och vara smakråd. Sagt och gjort, vi gick dit men visste ju inte var hon var. Gubben som stod där frågade oss vad vi letade efter och jag förklarade att vi letade efter en tjej, han frågade hur hon såg ut och jag förklarade. När vi kom till kläderna kom jag inte ihåg vad hon hade på sig så då tog Mira över förklaringen. När hon hade sagt ett par meningar frågar han henne "so, where are you from?" men han frågade inte mig! Jag tycker det är både roligt och läskigt. Jag menar.. låter jag redan som en redneck eller?

När hon sa att hon var från Finland började han prata tyska med henne. Eftersom hon läst tyska i skolan svarade hon på tyska men jag tror inte han förstod. Sedan sa han att han också var från Finland och att det var ju inte ofta man träffade på folk därifrån. Nej det kan jag tänka mig! Jag tvivlar däremot på att han var därifrån.. men vem vet.

Idag åt vi lunch hos grandma, det fanns corn on the cob, biscuits and gravy, fried okra (nån grönsak) och så friterad kyckling. Till efterrätt var det någon slags marängpaj. Allt var faktiskt rätt så gott fast majsen var typ gammal eller nåt.

På eftermiddagen åkte vi till Gravette och hämtade upp Juliana, tanken var att vi skulle rida i stallet men det slutade med att vi red här hemma istället. Ingen höjdare men det dög. Hon är trevlig så det var roligt. Vi ska nog träffas nån mer gång, plus Daisy (utbytesstudent från Holland) så det blir roligt.

Ikväll ska vi äta här hemma, Josh sa något om kycklingsallad och mac n' cheese så det blir väl nice. Måste ha mina älskade Ritz också! Och en Rice Krispie Treats till efterrätt.

Malin
2009-09-28 @ 04:42:59
Hej! Hoppas du har det bra.

Jag har bytt namn på min blogg till www.usamalin.blogg.se, så du får gärna ändra i länken till min blogg så det blir rätt :)


URL: http://malingardeman.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0