Second day

Direkt när jag kom till skolan så ändrade jag mitt schema.
Jag bytte 4th period Health till Art.
Bytte också World Geography till Speech.
Dessutom bytte jag Civics mot Environmental Science.

Började som igår med Journalism. Klassen är som den är. Läraren var inte där för han var på nåt möte så vi hade nån stackars liten tant som vikarie. Eller, hon satt i ett hörn och tittade på oss. Vi fick skriva av några saker från tavlan och sen tittade vi på en film, en propagandafilm som var emot Fox News.

8:45 ringde klockan och dags för nästa period. 8:50 ringde klockan igen och jag satt på Algebra II lektion. Grejen med den här klassen är att det är jättelätt det vi gjort hittills och jag som inte läst matte på två år klarar det utan problem. Det svåra är bara alla engelska termer. Läraren får förklara för mig vad allt betyder och sen kan jag lösa problemet haha.

3rd period var som igår English 12. Samma lärare som i Journalism och han var fortfarande på möte. Vi skulle läsa den där texten på gammelengelska som jag skrev om igår. Vi läste däremot inte så mycket utan de andra i klassen pratade med varandra och jag lyssnade. Det är så svårt att veta vad man ska säga.. det blir mest att jag svarar på tilltal. De bjöd mig på kex med kycklingsmak, ingen höjdare kan jag säga! Imorgon ska jag ta med svenskt godis och ge dem, djungelvrål hehehe.

4th period var nu Art. Vi läste om linjer och fick ord (typ writing, dancing, burning, marching) som vi skulle rita med bara linjer. Vi fick inte rita något objekt utan bara använda linjer. Ganska tråkigt och klassen bestod mest av sophomores tror jag, några juniors och nån enstaka senior, kanske. Jag har inte lärt mig vilka alla är än. Jag vill inte fortsätta ha den här klassen.. men jag vet inte vad jag ska byta den mot för det finns knappt några klasser den perioden.

5th: US History, jippie. Vi gjorde samma sak som igår, läste ett kapitel ur boken och svarade på frågor. Den här gången hann jag svara på alla frågor i tid och lämna in dem fast jag tvivlar på att jag förstod frågorna rätt. Det är verkligen jättesvårt med alla konstiga ord jag aldrig hört förut och sen så ska man formulera sig på nåt bra sätt också, det går knappt.

6th period var idag Speech. Samma lärare som i Journalism och English. I den här klassen är det nog mest juniors, bland annat en creepy kille jag berättar mer om längre ner. Vi såg på EXAKT samma film som i Journalism, it´s worthless! Jag ska byta den här klassen igen, mot vad vet jag däremot inte.. Kanske provar på Introduction to Finance för jag har fått för mig att det är en del seniors i den klassen. Däremot verkar den ju inte så rolig..

7th, idag Environmental Science. Den här ska jag behålla, det verkar vara samma sak som jag redan gjort i Sverige fast nu på engelska. Det underlättar ju att jag kan grejerna litegrann i alla fall när det kommer massa nya ord på det. Vissa är liknande, andra helt åt skogen. Samma creepy kille i den här klassen. Här var det mest juniors men även några seniors.

8th, Family Dynamics. Vi pratade om familjer och fick en hemläxa. Slapp klass. Läraren bjöd oss på glass.

Alla klasser är så små, de flesta ligger på max 10 pers.

Ååh det är en snubbe som jag idag hade Algebra, Speech och Science med och varje gång han ser mig, i klassrummet eller i korriden höjer han handen och säger "wazzuuup?" Varje gång svarar jag genom att bara titta konstigt på honom. Han är också rödhårig, han kanske känner nån samhörighet av något slag. Jag känner i alla fall ingen som helst samhörighet med honom. Han är typ 16 år.

Jag har joinat en klubb idag, tror att den heter Family, Career and Community Leaders of America. Great va! Nu kommer jag få kompisar på löpande band. Haha, man kanske ska prata lite om man ska vara en ledare också. Äsch det blir säkert bra, hon som frågade om jag ville vara med sa att man ibland får göra roliga saker typ som att åka till the mall, skippa skolan och sånt och det är ju alltid välkommet.

Jag är så trött när jag kommer hem. Idag fick jag spendera typ 3 timmar i stallet, lagom roligt. Sen åkte vi hem och gjorde middag, kokt potatis med nån friterad fisk i ugn (typ nån fiskfrilett och sen fish sticks) plus räkor. Det var gott! För första gången åt vi framför tvn och vi kollade på ett program som hette Merlin, handlar typ om nån trollkarl. Jag hängde inte med för de pratade typ massa trollkarlsspråk. Men jag tittade på bilderna!

Jag är verkligen hindrad av språket. Det finns liksom inget att säga. Det jobbiga är ju att jag förstår (i princip) allt alla andra säger, om de inte pratar otydligt eller väldigt snabbt. Men jag svarar inte. Eller, jag svarar ju om de frågar mig någonting men jag har liksom inget eget att komma med.

På torsdag ska jag göra testen för att förhoppningsvis få körkort.

Tydligen ska basketen vara tråkig, jag har blivit rekommenderad av två olika att joina fotbollen (soccer alltså) när den drar igång om någon vecka. Får se hur jag gör med det.. jag är ju inte direkt en bra fotbollsspelare.

Om någon undrar något, just let me know, OK?!

Mamma
2009-09-02 @ 07:43:42
Klart du ska spela fotboll, håller alla tummar för att körkortet blir ditt på torsdag. Du får väl pröva alla klasser som finns.....Puss på dig

Bror
2009-09-02 @ 10:06:55
Gå i din brors fotspår och spela lite fotboll:)


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0