RIP,

Jag har kommit på att de måste ha massa konserveringsmedel i allting här. Jag har bröd som gick ut den 11 september och det är fortfarande fräscht och jag äter det, tycker ni jag är äcklig nu?

Vi ska se en film i engelskan, Excalibur tror jag den heter. Tydligen så är det nakenscener i filmen och sånt får ju inte förekomma. Läraren pratade om att skaffa lappar som allas föräldrar ska få fylla i, kom igen! Folk är 17-18 år! Nu har han i alla fall inte gjort det utan han ändrade sig, istället så har han redigerat filmen själv. Han har alltså klippt bort de "olämpliga" scenerna. Han hade klippt på flera ställen och sammanlagt hade han tagit bort 1 minut film, oj oj. Så nu ska vi se den snart.

På engelskan idag så pratade två av killarna om ankor, det är tydligen anksäsong nu så den ena killen jagar anka. Då säger den andra, han som inte jagar "Dude, duck is freaking nasty" och då kontrar ankjägaren med "Not if you marinate them!" Jag menar.. kom igen.

Det blåser storm här nu och har gjort så sen 5 ungefär. Min första sydstatsstorm! De är tydligen väldigt vanliga här och kul är väl det. Det har regnat, blåst, åskat och blixtrat konstant i 7 timmar nu. Korna som går i en hage utanför huset blev upphämtade i stora trailers i början av stormen, jag har ingen aning om vart de tog dem däremot..

När jag kom hem från skolan idag klev jag rakt in i en kattbegravning. En av katterna hade suttit på bilen när Tami backade ut ur garaget och på nåt sätt fastnat i garageporten, och sen dött på något sätt. Jag förstod inte riktigt om den dog direkt eller om den fastnade där och satt fast ett tag. Kanske bäst att inte veta.. Eftersom jag inte lärt mig namnen på alla katter än är jag inte helt säker på vilken av dem det var. Däremot tror jag att det bara finns en grå och det var en grå som dog, så jag tror att det var Mushu. "She was a good cat" RIP Mushu. Jag hoppas att inte hundarna gräver upp henne....


Katten i mitten

Om det är någon som undrar hur det går med skolbytet så ser det inte så ljust ut. Det enda jag vet är att jag inte tänker gå kvar på den här skolan i 9 månader till och EFs huvudkontor i Boston är kontaktade, min RC är kontaktade och EF Sverige blir kontaktade imorgon. Allt detta pga att jag upplever det som att min IEC inte tar det seriöst, det enda hon gör är att försöka övertala mig att gilla läget, för att inte EF ska hamna i dålig dager hos skolan. Får se vart det här leder.

M
2009-09-22 @ 17:28:47
Vad bra. Är ju inte min sak, men jag håller tummarna för dig. Det är så tråkigt det här också att skolan inte verkar ha några sociala aktiviteter el sportlag odyl. Mvh


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0