Lilla landet lagom

Dagen har varit rätt lik alla dagar. Vet ju inte vad som händer ikväll eftersom klockan bara är 5 men tror inte att något stort kommer hända. Kanske äter middag någonstans, jag vet inte riktigt.

I alla fall, skola hela dagen. Pappa jag smygfotade flanellskjortan, du kan se längre ner. Däremot hade han inte sitt bälte på sig idag och skjortan var inte instoppad :(

När jag kom hem så gick jag en promenad med Jack, tänkte egentligen följa med till stallet men jag ångrade mig. Jack var duktig på att gå i koppel, i början var han lite mesig och vågade inte gå framför mig men sen gjorde han det. Allt gick bra tills vi kom till en tomt där det var en hund, alla hundar är ju lösa här så den här hunden kom mot oss med viftande svans så den var inte farlig eller nåt. Jack blev jätterädd och kastade sig åt andra hållet, slet sig från halsbandet och började springa hemåt. Som tur var stannade han när han kommit tillräckligt långt ifrån hunden och jag kunde ta honom. Sen vände vi, ville inte tvinga honom förbi där.

Bilder!

Flanellskjortan. Idag var det inte riktigt flanell men stilen är ju densamma. Han har något konstigt namn som jag inte uppfattat än.

En del av engelska/journalism klassrummet. Vi får inte ha mobiler i skolan så jag fick smygfota, läraren är så vimsig ändå så han märker inget.

Väldigt suddig bild på en del av korridoren, det här är delen utan skåp. Bakom mig till vänster är toaletterna och sen är det ungefär dubbelt så långt bakom, fullt med skåp.




Jack och jag på promenad, det är fortfarande väldigt grönt här! Hur är det i Sverige?
Sista bilden är någon konstig växt som finns på massa träd här, ser ut som ett gigantiskt spindelnät.
När man kom in i "skogen" alltså där vägen var omringad av träd, var det så sjukt fuktigt! Kändes som att man hade astma när man andades, man drog in luft men den sögs liksom inte ner i lungorna. Blev andfådd också och kändes som man hade världens sämsta kondition.

Sara
2009-09-18 @ 01:16:16
Precis samma stolar och bord som vi i klassrummen, hatar dom :P


URL: http://saraca.blogg.se/
Kajsa
2009-09-18 @ 04:54:22
Hm, nae tror inte att jag kanner honom :P


URL: http://overatlanten.blogg.se/
Pappa
2009-09-18 @ 12:47:16
Han ser ut som en riktig cowboy.


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0