IDAG är det den 9 september

Jag vet inte vad jag tänkte med i förra inlägget, och att ingen av er reagerade? Det var inte den 9 september igår! Det är idag! Jag trodde verkligen att det var den 9/9 igår så jag skrev det på flera papper i skolan men tydligen inte..

När vi ändå är inne på rättningar kan jag rätta mig själv igen. Jag vill tacka Björn för paketet jag fick igår, inte mina föräldrar. Jag antar däremot att det var de som bestämde vad som skulle ligga i paketet så de får ett litet tack också.

Dagens skoldag var rätt så slapp, på två av åtta lektioner gjorde vi absolut ingenting, bara satt och pratade. På resterande gjorde vi inte så mycket, var väl mest på historian som vanligt. Han är verkligen tråkig, vi gör exakt samma sak varenda dag.

Jag har ett nytt exempel på att amerikanare inte är så allmänbildade, en elev frågade en lärare idag om de pratade engelska på Nya Zealand. Läraren tvekade och hade inget svar så JAG, den lilla svensken, fick rycka in och berätta att ja, de pratar engelska på Nya Zealand. Och ja, engelska, och inte amerikanska som eleven först sa, trots att hon rättade sig sen.

Förra veckan så skulle en lärare (samma som frågade om vi har demokrati i Sverige) förklara hur radiovågor, AM, studsar från jorden till atmosfären och tillbaka till jorden igen. Han ritade ett jordklot, pekade på en punkt och sa här är vi. Han ritade sen zick zack mönster ut från jorden och till atmosfären, och när han kom till andra sidan av jordklotet sa han "och här är Kalifornien". Ingen annan reagerade men jag tyckte det var så himla roligt. Det är verkligen så för vissa att världen är USA.

Idag var också första gången jag hörde några prata om weed i skolan. En liten, söt, fullt normal tjej som jag trodde skulle vara den sista att röka på sa idag att hon hade varit drogfri i två veckor. YEY, bra jobbat tjejen! Då kontrar en kille "I have been drug free for.. a couple of days?" hahaha. Patetiskt.

Jag har vant mig vid värmen tror jag, när det är runt 20 grader så tycker jag det är kallt och har tjocktröja på mig. Jag har i och för sig tjocktröja/kofta på mg varje dag eftersom även om det är varmt ute så är det kallt i skolan. Amerikanare älskar air condition.

Jag bad ju er att kommentera i förra inlägget, 15% av gårdagens läsare kommenterade. Betyder det att de resterande 85% inte är regelbundna läsare? Jag vet inte, det spelar ingen större roll heller, jag tycker det är kul att skriva :)


En dålig bild på en cool larv som ramlade ner på mitt ben idag när jag satt och tittade på hästar. Den var asball Helt lurvig och så hade den rött huvud.

Mamma
2009-09-10 @ 09:23:23
Det är tur för dom att dom har dig i skolan, dom kanske faktiskt lär sig nåt om nåt annat än USA.

Midget
2009-09-10 @ 10:31:42
Har du det trevligt :D?! jag har tyvärr inte hängt med så mkt i din blogg än så länge, du skriver så jävla mkt :P haha men jag ska bli bättre på det :)! rider du nånting nu eller sitter du bara och kollar på? :P vi saknar dig ! :D kramkram!

Anonym
2009-09-10 @ 15:21:39
Vilken läskig! Ser ut som att den drar i ditt skinn :O


URL: http://lising.blogg.se/
pippi
2009-09-10 @ 17:45:26
jag läser din blogg typ varje dag! :)


URL: http://aangelicaeriksson.blogg.se/
Margareta
2009-09-10 @ 21:21:25
Hej, igen! Kom ju in på din blogg då när jag kollade runt lite på flera utbytesstudenters bloggar. Jag blev intresserad av din o 2 andras. Ni berättade på ett så levande o personligt sätt, om era upplevelser o reflektioner "i det nya landet"! Ingår förmodligen därför i de resterande 85%, för jag har tittat in sen igen.Tycker också USA är ett fascinerande land. Ha det bra! / Mvh M

Margareta
2009-09-10 @ 21:24:03
Hej, igen! Kom ju in på din blogg då när jag kollade runt lite på flera utbytesstudenters bloggar. Jag blev intresserad av din o 2 andras. Ni berättade på ett så levande o personligt sätt, om era upplevelser o reflektioner "i det nya landet"! Ingår förmodligen därför i de resterande 85%, för jag har tittat in sen igen.Tycker också USA är ett fascinerande land. Ha det bra! / Mvh M


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0