Fifth day

Igår frågade min engelskalärare mig om vi har demokrati i Sverige. Liksom HALLÅ?!

Jag pratade med samma kille idag som jag skrev om igår (tror jag?) som frågade om vi hade öl i Sverige. Han pratar mycket otydligare med mig än vad han gör med sina vänner, jag vet inte varför. Idag utspelade sig följande konversation:
"Do you have beer over there?"
"Ehm.. do you mean like the thing you drink?"
"Yeah"
"Yeah we do"
"What kind of beer?"
"I think it´s kind of the same as you have here"
"Oh, cool.. vodka?"
"Vodka? Yes, do you know Absolut? It´s Swedish"
"Oh sweet, did you bring any?"

Det enda han verkar ha i sitt huvud är alkohol, haha.
Sen sa han också:
"I can´t text, it takes like 5 min for me to text one sentence, I´m a hillbilly"
HAHAHA jag fick hålla mig för skratt.

Skolan idag var rätt så nice, hade två prov (som jag inte visste om), ett quiz (som jag fick använda boken till) och ett typ förhör (jag hade inte gjort alla frågor så jag fick göra dom i korridoren). Jag tror att Decatur High's lärare gillar att ha prov och sånt på fredagar.

Jag körde bil till och från skolan idag också, det var roligt. På vägen hem råkade jag svänga åt fel håll så jag fick vända.

Den rödhåriga creepy killen frågade "wazzzuuuup" idag igen, jag svarade good.

En kille som har skåp typ bredvid mig pratade jag också med, han frågade om jag vara ny och om jag skulle spela fotboll. Seriöst så pratade han sämre engelska än mig, jag hade skitsvårt att höra vad han sa

På lunchrasten idag hörde jag en kille som sa "I have this Swedish chick in my class.." men sen hörde jag inte vad han sa. Jag kollade dit och hans tjejkompis mimade till mig "He´s talking about you" och pekade mot honom. Jag mimade tillbaka "I know" och hon började asgarva, hon och hennes kompis sa till honom att jag visste men han typ "Oh noo I´m not talking about her" jomen tjena, det finns ju så många svenska tjejer på skolan.


Angeline
2009-09-05 @ 10:09:40
haha han kanske gillar dig;) :D

Bror
2009-09-05 @ 17:43:11
Har du träffat nån Chad ?


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0