Field trip

Imorgon är det field trip, vi ska till Springfield och se en teater. Tror inte det blir så roligt men förhoppningsvis roligare än att sitta i en skolbänk hela dagarna!

Som jag trodde så åkte vi och åt ute, Centerton Inn igen. Tydligen så brukar de äta där på torsdagar. Jag hade friterade räkor och tater tots. Tater tots är typ som små bitar av potatisbullar som är friterade. Riktigt knapriga är dem och väldigt goda! Det blev mycket friterat för mig idag.. Jag hade föredragit räkorna utan fritering men den möjligheten finns icke här.

De använder metric system mycket mer än vad jag trodde. Speciellt i Environmental Science, alla mått (typ hur högt upp olika lager i atmosfären är) mäts meter, kilometer och centimeter. Millimeter har jag inte hör de använda någon gång. Celsius används där också.

Jag snodde den här videon från Lisa, det var det roligaste jag sett på länge hahaha.


Tack och godnatt!

M
2009-09-18 @ 15:29:47
Hej. Förstår att du inte hört något om detta m ev skolbyte än. Frågan är, om du kan ringa o höra om du kan göra något själv för att påverka det hela. Mvh


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0