Tråkonsdag

I Sverige mäter man bränsleförbrukning i liter/mil, här är det tvärtom, här mäter man miles/gallon.

Jag har också lagt märke till att i all reklam så jämför de sin produkt med andras. T.ex. "om du har någon av de här försäkringarna (radar upp massa märken) borde du byta till det här för då tjänar du X antal dollar/år" eller "Tvättmedel X är dåligt, det tar inte bort all smuts. Välj istället tvättmedel Y så kommer dina kläder skina!"
Så får man ju inte göra i Sverige.

Visste ni att Fez (That´s 70's show) är en utbytesstudent? Hans riktiga namn är något helt annat än Fez som är en alternativ stavning till Fes som står för Foreign Exchange Student. Det lärde jag mig idag!

Efter tre lektioner idag gick jag hem från skolan, hade huvudvärk och mådde illa, kändes periodvis som jag skulle spy, vilket jag som tur är aldrig gjorde.

Imorgon ska jag ta spruta mot Hepatit B och ev influensan.

Har inte hört någonting what so ever om skolan.


Idag hade jag min Michael Jackson tröja på mig!


När Jack är trött kan man göra nästan vad som helst med honom, här har jag satt fast hans läppar så att han visar tänderna, haha. Det är alltså inte han som morrar även om det ser ut så.


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0