Dag 33

Jag glömde ju skriva igår, haha. Kom på det när jag lagt mig och då orkade jag inte starta upp datorn igen.

Igår hände inte så mycket.. tror jag, ska tänka lite.

Justdet, det kom en ny utbytesstudent till skolan, han är från Tyskland. Jag har inte pratat med honom speciellt mycket mer än att konstaterat att jag också är utbytesstudent. Jag tror att han bara är typ 15 för han fick bli junior och inte senior, alla andra jag hört om som gått på Decatur har blivit seniors.

Jag fick en väldigt glädjande nyhet angående skolan också. Min mamma skickade ett mail till skolan jag vill byta till och de svarade att javisst är jag välkommen. Man kan alltså säga såhär: min IEC har inte skött sitt jobb, hon hade inte ens ringt dit och frågat vilket hon sagt ett flertal gånger att hon gjort. Sen har hon ljugit om andra saker också så henne litar jag inte på överhuvudtaget längre.

Nu måste jag få release-papper från Decatur, som min IEC ska fixa. Jag tvivlar på att hon ringt de idag. Får be mina värdföräldrar ringa henne senare om hon inte hör av sig.

Efter skolan åkte jag först till mallet för att byta en tröja som var för liten. Jag bytte den till en annan tröja som var 11 dollar billigare så det var ju nice. Däremot var jag ju tvungen att slösa bort de 11 dollarna så jag köpte ett par skor för det dubbla priset. Mycket bra, mycket bra.

Sen tänkte jag åka till Walgreens som jag hade sett på vägen, åker dit, parkerar, tar min väska, går ut ur bilen och fram till dörrarna och då ser jag att det är ingen affär! De håller på och bygger den så det finns ingenting inuti. Jag kanske borde insett det när i princip hela parkeringen var en byggarbetsplats.. lite pinsamt sådär.

Så jag åkte till Walmart istället och handlade det jag behövde, 40 dollar fattigare! Jag köpte bland annat nytt smink, peeling och en deodorant som luktar underbart gott! Den är extra strong också så ingen mer svettning här inte! Haha.

På kvällen åt vi hashbrowns och friterad kyckling till middag, har blivit mycket friterat på sista tiden. Jag tittade på inspelat Desperate Housewives och sen tänkte jag se Gossip Girl men det laggade efter halva avsnittet så jag får se det idag istället (spelade in). Kollade också på Idol på datorn.

Sen somnade jag vid halv elva-elva, vaknade mitt i natten av att Dory höll på med någonting så fick slänga ut henne.

Det var den 28 september det!


M
2009-10-01 @ 01:18:24
Hej! Är verkligen glad för din skull ! ! Hoppas nu att bytet går relativt snabbt o att det inte hänger upp sig för mycket. Vilken tur att din mamma tog direktkontakt ! Lycka till i fortsättningen! Mvh Margareta


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0