Watched all the bitterness burn

Nu har jag suttit och väntat ett bra tag på att blogg.se ska öppna igen, det har nämligen varit stängt mellan 00-04 (svensk tid) vilket var väldigt olyckligt för mig eftersom det är den tiden jag oftast sitter vid datorn. Nu dummar sig tangenterna/datorn/whatever också så ibland hoppar bokstäverna omkring.

Min mattelärare är dyslektiker. Det är inte ofta det märks men ibland gör det det vilket resulterar i att han skriver fel siffra och hela problemet blir upp åt väggarna fel. Så vi elever är snälla och rättar honom men oftast säger ingen något innan det är uppenbart fel (man har lite mer respekt för lärare här än i Sverige..)

Jag reagerar inte längre när folk säger ma'am eller miss till mig, det är liksom helt och hållet normalt.

Jag är nästan en riktig amerikan, trots att jag inte lärt mig the pledge än och inte heller håller handen för hjärtat när den läses upp, det känns fel på något sätt. Jag vet inte om de andra anser att jag borde göra det men det skiter jag i. De får gärna vara stolta över sitt land så kan jag vara stolt över mitt.

Imorgon har jag mattetest, det enda jag är lite osäker på är graferna, fattar inte riktigt vilket håll linjerna ska luta åt.. men men.. substitution och elimination har jag koll på i alla fall. Det roliga är att jag lär mig ord här (som tex inom matten; substitution och elimination) som jag vet vad de betyder men inte har någon som helst aning vad det heter på svenska.

Finance klassen känns lite onödig också, just nu lär vi oss hur man gör när man file your taxes (ser ni, svenska? deklarera?) och det känns inte så nödvändigt för mig att veta. Hon pratar om W2, 1099 och 1040 formulär hit och dit och för mig som inte har några förkunskaper inom ämnet blir det lite lätt förvirrat. Idag fick jag ha en av böckerna så att jag kunde hänga med i vad hon säger, haha.

En kille föreslog att vi skulle gå på bio någon dag, jag visste inte riktigt vad jag skulle svara så jag sa ja kanske det kanske. Jag vet inte hur seriöst de tar på sånt här, jag menar.. kan det vara som i Sverige att man bara går som vänner eller datear vi automatiskt om vi går på bio? Jag vill inte ha några falska rykten (eftersom att jag inte daetar honom och inte planerar att göra det heller) så det är nog bäst att släpa med sig någon annan på bion också.. en grupp känns mer oskyldigt tror jag. Dessutom är han den enda (förutom två av utbytesstudenterna) jag hittills hittat som är äldre än mig, trodde att de redan hade graduatat.. Men icke sa nicke, han är född i april 1991.

Idag var det seniormöte men det fick jag såklart inte vara med på, det är ju BS att jag får vara med på allt som seniorsen gör, haha. Aja, skitsamma jag orkar inte bry mig längre. Så länge folk vet om att jag inte är 16 så är det lugna puckar.

På träningen hade vi hemskaste uppvärmningen och hon skrek på oss att vi var dåliga hahaha. Det var sjukt jobbigt och ingen orkade i slutet. Vi gjorde massa saker och sista övningen skulle vi hoppa på stället och dra upp knäna i midjehöjd, det slutade med att i princip alla stod och hoppade typ 20 cm ovanför marken hahaha. I DIDN'T KNOW YOU WERE THIS BAD, WE WILL DO THIS TOMORROW AGAIN. Här är inte coacherna direkt peppande.. Kanske kanske är coach borta imorgon så att vi inte har någon träning, hoppas! Men nu får jag knappt någon träningsvärk efter löpningen längre.. men det är fortfarande sjukt tråkigt att springa fram och tillbaka i en korridor.

Jag vill gå på Halloween fest i helgen men jag vet inte om någon och jag har ingen utklädnad! Måste forska i det här, det är en stor amerikansk tradition ju! Kan ju inte sitta hemma.. vojne vojne. Sen vill jag se Michael Jackson filmen också, måste hitta biosällskap.. kanske kan ta CJ (killen jag skrev om förut, han vill att jag ska kalla honom CJ för han tycker typ att det låter coolt haha).


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0