Väder och sånt

Något som är bra med att plåga sig att springa varje dag är att man får bättre kondition! Det är inte lika jobbigt att springa längre så snart får jag väl öka tempot så att det blir jobbigt igen.. Antar att det är så man måste göra. Just nu har jag en kilometertid på knappa 6 minuter, idag blev det 5.54, så det är i alla fall under 6 minuter ;).

Jag bävar inför vinterupphållet och om jag sen ska joina track&field laget.. kommer vara lika död då igen för det kommer nog inte kännas så lockade att gå ut och springa varje dag när det är minusgrader. Vädret här är förvirrande. Det har regnat i flera dagar men idag var det 18 grader och sol när jag åkte hem! Sprang utomhus i shorts och t-shirt och det var inte ens kyligt. Och det är snart november! Hur är vädret i Sverige?

På fredag tror jag att jag går på footballsmatchen som spelas hemma den här gången. På lördag kanske vi ska på Razorback (state of Arkansas lag) footballsmatch så det blir mycket football i helgen. Synd att jag inte förstår reglerna bara. Det enda jag vet är att touchdown ger 6 poäng och om man sparkar bollen igenom dom där gula sakerna får man 1 poäng.

Tog foto idag också, ett foto blev det.. hoppas det blev okej för det ska in i yearbooken vilken alla som vill får köpa och dom kommer alltså se min bild i hela sitt liv! Skitsnyggt med blodblåsan i pannan..


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0