Näst sista dagen på Decatur High School

Inte en enda grattiskommentar i förra inlägget? I´m upset! :D

I journalism klassen jobbar vi med photoshop, vi lär oss grunderna, typ använda klonverktyget, skriva en text, beskära och sånt. Skönt att man redan kan det så man inte behöver anstränga sig :)

I multimedia har vi i några dagar jobbat med att göra ett bildspel i powerpoint till en barnlåt. Jag har låten "the wheels on the bus go round and round", jag tror att ni alla vet vilken jag menar. Jag är klar med den så jag sitter mest och spelar spel eller kollar på internet. De ska egentligen redovisas imorgon men eftersom jag är den enda som är klar så kommer det nog inte hända. Jag vet inte vad som tar sån tid, de kanske är mer noggranna än mig, antagligen är det så.

I engelskan håller vi fortfarande på med King Arthur, jag tror jag spyr på honom snart. Att jag inte fattar så mycket av vad historierna eller filmerna handlar om gör inte heller saken bättre. Idag skulle vi skriva en uppsats men det struntade jag i.

Transmath, jag har fått 47% på de senaste testerna haha. Orkar inte anstränga mig och hoppas jag slipper matte på Gravette. Egentligen tycker jag inte illa om matte men det är jobbigt att tänka och det enda som är kul är ekvationer.

US History, idag blev vi indelade i grupper och fick en lista med grejer vi ska ta med till på tisdag. Det var bland annat en nickel från ett visst år, någon grej från andra världskriget, hedersmedaljer, gamla pengar, gamla saker. Tror han att jag skulle kunna fixa fram nåt sånt eller? Och så sätter han de båda utbytesstudenterna i samma grupp, smart gubbe där. Jag tror att han var med i vietnamkriget. Tur att uppgiften ska redovisas på tisdag så jag missar den..

Intro to finance, jag fick ett A (92% tror jag) på det stora provet vi hade igår, på allt vi hittills gjort. Idag började vi ett nytt kapitel men jag orkade inte engagera mig.

Environmental Science är fortfarande ungefär samma sak som jag redan gjort, nu är det om vattenflöden, erosion och meandrande vattendrag. Någon som känner igen?! :D

Family Dynamics, flummiga diskussioner som vanligt.

Blir spännande att se vad jag får för klasser på Gravette!

När jag åkte hem från skolan var det 26 grader ute! Galet, det är oktober liksom. Men det känns inte så jättevarmt, jag har liksom tjocktröja på mig ändå.. Ibland. Jag antar att jag vant mig. Kommer frysa ihjäl när jag kommer tillbaka till Sverige.

Efter skolan åkte jag och hämtade upp Juli, vi hade tänkt rida men eftersom det blåste upp till storm struntade vi i det. Åkte istället och hämtade Daisy och sen var vi hemma hos Juli, åt middag och tittade på Grey's Anatomy. Det var trevligt, jag tycker det är så himla kul att vi har tre helt olika engelska accenter haha. Ibland hör jag inte vad de säger och de hör inte vad jag säger men det är trevligt.¨

Tami, Avery och Grady skulle egentligen på Mile Cyrus konsert i helgen men hon är tydligen sjuk så det blev flyttat till den 17 oktober. Jag fick frågan igan om jag vill följa med, vill jag det?

Moa, visst kan jag filma lite mer :) Tror jag kan fixa det i helgen!

Mamma
2009-10-02 @ 06:59:51
Hej

Låter som du hade en kul dag,skönt. Tänk att det ordnade sig med skolbytet kan knappt fatta det. Blir spännande o se vilka ämnen du väljer.

Kram

Mamma
2009-10-02 @ 07:37:02

Malin
2009-10-02 @ 07:42:52
Grattis att du får byta skola:) och klart du ska gå på Miley Cyrus, hon är min idol och jag hade lätt gått och hon hade tagit sig friheten att komma till Sverige! Men den turen har man inte! Jag tycker du ska gå:)

Angeline
2009-10-02 @ 08:28:32
Du kommer bokstavligen att frysa ihjäl här hemma, de är svinkallt å lite till. ja håller på att dö redan nu:O

Broder
2009-10-02 @ 19:24:03
Det är jätte skönt väder här hemma:D



Anna
2009-10-02 @ 23:52:39
hej , du kommenterade om att du inte fått ngn info om ef

's discovery tours . det har jag inte heller fått, det jag fick info om är en resa som min north dakota Rc anordnar. tror inte att Ef fixar ngn discovery tour till hawaii i år faktiskt ... säkert till andra ställen men inte till hawaii:P


URL: http://onlywhenimhere.blogg.se/
Johanna
2009-10-03 @ 13:25:38
Heregud, jag skulle inte tveka en sekund om jag blev erbjuden att gå på en Miley Cyrus konsert! Gör det, hon är riktigt grym! :D


URL: http://johannaabj.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0