Listen what I say oooh

Idag hade vi sämsta träningen. Först stretching+uppvärmning (high knees, but-kicks, skips etc) och sen skulle vi springa. Eftersom att det regnade ute så skulle vi springa i korridoren. Jag ni läste rätt, vi sprang i en av korridorerna. Två stolar stod med kanske 50 meters mellanrum (nej måste vart längre.. det tog 15 sek att springa) och där sprang vi fram och tillbaka, fram och tillbaka i tio minuter. Det blev jobbigt för att det var så oerhört tråkigt. Imorgon sa hon att hon ska hitta på något mer kreativt så jag hoppas det blir roligare!

Min dramaklass är skön, haha. Inget speciellt men roliga människor. Även fast dem är sophomores dom flesta haha. Alltså typ 16 år.

Tamis släkt är här, syster+man+barn och hennes föräldrar. De är trevliga men hennes mamma är en riktig besserwisser, värre än farfar. Jag sa att jag inte äter rött kött men att jag äter fisk och fågel, då säger hon "ja då är du vegetarian alltså" "eeh nej, jag äter fisk och fågel?" "ja men det gör vegetarianer" "nej.." Jag tror hon kom fram till att jag var vegetarian men inte vegan. Aja jag bryr mig inte. En till sak var att barnet som är här (hon är 8 månader) heter Ellenore i mellannamn. Hennes pappa sa det till barnets mormor (alltså samma person som kallade mig vegetarian) och då säger hon "men det namnet stavas Ellenor" eeh va? Jag trodde man fick stava sitt barns namn hur man ville.

Jag bjöd på Djungelvrål också, och som vanligt var det inte uppskattat för 5 öre. Mormor i huset sa att det var gross.

Mamma! De vill att ni tar med lingonsylt och lingonsaft när ni kommer, funkar det? För Jayda (Tamis syster) sa att det var gott och nu vill de prova. Och så tror jag de vill äta swedish meatballs, mormor kan fixa det med, haha.

Några dåliga bilder innan vi avrundar:


Från parkeringen mot skolan. Ser ni bilen framför mig? Den var typ i normal storlek för en Sverige-bil, då kan ni ju tänka er hur stor min är.

Samma sak, här ser man också tydligt hur stor bilen är.


Mötte skolbussarna på vägen hem. Fortfarande på skolans område.


När man kör in på skolans område står den här skylten på ena sidan av vägen (jag är påväg hemåt på bilden så tänk er åt andra hållet).

Andra sidan, sämsta bilden i världshistorien. Skolan i bakgrunden.

Skolans huvudentré, där besökare går in. Elevparkeringen+elevingången är på andra sidan byggnaden.

Det här är Hiwasse, ett litet samhälle jag åker igenom påväg till och från skolan. Här finns en bensinmack, ett postkontor, några villor och thats about it.

Imorgon måste jag till mallet efter skolan.. måste köpa en kjol till dopet på lördag och dessutom en doppresent.. jag antar att man köper sånt här. Men vet inte vad för slags. I Sverige köper man ju nåt man kan spara länge, men då är ju barnen bara några månader.. Nu är hon ju 8 år.. Ja vi får väl se.

Angeline
2009-10-23 @ 12:22:05
Dom har inte funderat på att döpa barnet lite tidigar?:o:P


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0