The new camera lamera tamera boom!

Detta är inlägg 144 i denna blogg, det är också min 39e dag i USA! Det är också dagen då jag för tre år sedan blev ägare till min häst, synd att vi inte kan fira dagen ihop! Jag har däremot hört ryktesvägen att han ska ha fått extra många pussar och några äpplen idag så han klarar sig nog. Nu till vad som hänt idag:

Jag vaknade lite tidigare idag, runt 10. Satt kvar i mitt rum till ungefär 12 då jag inte hade någon lust att beblanda mig med resten av familjen just imorse. Jag gick upp, tog lite lågkaloriyoughurt och Special K flingor och satte mig i mitt rum och kollade på inspelade avsnitt av Criminal Minds, mycket mysigt må jag säga.

Efter mitt TV-tittande i mitt rum gick jag ut i vardagsrummet, konverserade lite med resten av familjen och fortsatte att titta på TV, denna gången "I shouldn't be alive" på Animal Planet. Det handlade om personer som varit med om saker/äventyr där de varit väldigt nära döden. Det var två killar som blivit strandsatta på en ö i 4 dagar utan vare sig vatten eller mat, till slut blev de räddade. En annan gång var det tre killar som störtade med sin helikopter ner i en vulkan. Vulkanen var aktiv men inte såpass att det sprutade lava, men det fanns där nere. De blev också räddade till slut.

När de andra åkte till stallet passade jag på att åka till Walmart för mig själv, behövde handla lite saker. Det i princip första som händer är att jag stöter på några från skolan, de tyckte det var kul att jag kör bil och åker till Walmart själv. Gaby undrade om jag var säker på att jag inte bodde här permanent. Jag svarade att ja, jag är ganska säker på att jag kommer ifrån Sverige.

På Walmart handlade jag ramar till några av mina kort. Resultat:


Det blev ganska så bra om jag får säga det själv.

Resten av korten (och äntligen satte jag upp flaggan) gjorde jag såhär med:

Någon dag när jag har tid tror jag att jag ska framkalla lite mer kort. Det verkar vara lätt att göra det på Walmart, bara tralla dit med minneskortet och sätta sig framför en sån där maskin.

Jag köpte också en digitalkamera (äntligen!) så att jag lättare kan ta mer kort, lite jobbigt att släpa runt på systemkameran hela tiden. Jag (mina föräldrar) fick lägga ner lite mer pengar än vad jag hade tänkt från början men det här var den enda kameran som jag tyckte tog bra bilder, här är några:


Även de två bilderna tidigare i inlägget är taget med nya kameran. Jag vet inte om jag ska investera i ett nytt minneskort eller om jag ska använda det jag har till systemkameran (det är samma sort) eftersom att minneskortet som följde med endast får plats med 10 bilder..

Idag har jag också råkat ut för min första strumpförlust här i förenta staterna. Alla vet ju att strumpor har en förmåga att försvinna och nu har det hänt. När jag tog ut tvätten ur torktumlaren fanns det bara en svart strumpa. Det kan däremot hända att den ligger längst ner i lådan, får hoppas på det.

Imorgon är det ny skola! Ska vara där kvart i åtta och välja klasser, hoppas jag kan välja några roliga och att inte alla är fulla.

Sist vill jag bara tacka för alla fina kommentarer :) Mormor du är så gullig, det som skulle blivit en kommentar blev fyra!

Tack och hej!

Mamma
2009-10-05 @ 08:42:49
Bra bilder blev det med nya kameran. Håller tummarna för att du får ihop ett bra schema i skolan. Jack är gullig.

Kram kram

emilia
2009-10-05 @ 10:20:32
Ett tips, walgreens brukar vara billigast på att framkalla bilder =) och det går väldigt fort! :)


URL: http://emiliaaj.blogg.se/
Linnea
2009-10-06 @ 04:24:15
Sv: Naglarna kostade 17 dollar. Så det tycker jag ändå var rätt bra. :)


URL: http://linneaiwisconsin.blogg.se/
Hanna
2009-10-06 @ 08:36:16
Vilka fina bilder ! :D


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0