3 oktober

Jag kan inte fatta att det redan är oktober. Helt galet. Snart är det juni och jag ska åka tillbaka till Sverige.

Idag sov jag verkligen ut, gick inte upp förrän vid 12. Åt lite och sen vid halv två åkte vi och spelade bowling. Jag hade problem att hitta ett klot som passade och första omgången i första serien slog jag i rännan båda gångerna, haha. Sen gick det bättre och bättre, första serien slutade på 100 poäng. Slog några strikes. Nästa serie gick bättre och som ni kan se i inlägget nedanför slutade jag på rekordhöga 142 poäng! Jag är lite stolt. Bytte klot till den här serien så det spelade stor roll, nu kunde jag styra klotet istället för att det slant ur händerna på mig. Slog tre strikar i rad så nu kan jag vara med i Trippel XXX klubben i Bollmora bowlinghall.

Efter bowlingen gjorde vi inte mycket, tittade på TV, datorn, lagade mat. Vi åt friterade räkor och bakpotatis. Det var mumsigt. Till efterrätt hade vi browniepaj, halva är kvar så jag tror jag ska äta imorgon också hehehe.

Vi var på Walmart och jag försökte köpa så nyttiga saker som möjligt - fullkornsbröd (det finns faktiskt, men typ en sort), lågfett yoghurt, special K flingor och bananer. Måste göra något drastiskt åt mina matvanor om jag inte vill komma hem som en 100kg klump. Hoppas jag kan börja träna något i nya skolan också.. hoppas verkligen.

Mormor
2009-10-04 @ 19:09:39
Grattis till nya skolan, skönt att det ordnade sig.

Hoppas att du kommer att trivas och att du får chans till lite träning så att du inte kommer hem som en 100 kilos klump. Finns det inte proffstävlingar i bowling som du kan ställa upp i och tjäna storkovan? Du tycks ju ha anlag.

Kramar från Mormor

Anonym
2009-10-04 @ 19:11:27

Mormor
2009-10-04 @ 19:17:11
Skönt att det ordnade sig med ny skola, hoppas att du kommer att trivas och att du får möjlighet till träning så att du inte kommer hem som en 100 kilos klump. Finns det inte proffstävlingar i bowling om du kan ställa upp i och tjäna storkovan? Du tycks ju ha rätt handlag.

Kram från Mormor

Mormor
2009-10-04 @ 19:19:43
Blev det två kommentarer? Trodde att den första inte sändes iväg. Är ju inte så haj på det här. Sorry!

Mormor

M
2009-10-04 @ 23:21:15
Lycka till imorgon ! ! Följt utvecklingen o är så glad att det ordnade sig för dej, nu har du en chans att få det lite bättre m kurser, kompisar, aktiviteter o idrott! Önskar Margareta


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0