Saturday November 7th

Som sagt, gick upp klockan 5 på morgonen, lämnade huset 5.30. Vi hämtade upp Stephanie och Fuse och åkte ner mot södra Arkansas. Där grävde vi efter diamanter, umgicks och sen sov vi på hotell på natten! Jag lägger in bilder för orkar inte berätta allt, det är omöjligt!


Vi åt på en typisk amerikansk restaurang i samma stad som diamanterna var, Murfreesboro. Världens håla, helt galet. Sånt man kan se i filmer ibland, någon enstaka affär med indian och Razorbackgrejer, ett hotell och en bensinmack, men annars inget!
Minami från Japan, jag, Mira från Finland, Daisy från Holland, Fuse från Thailand och Stephanie från Taiwan.

Det var skriver överallt på väggarna och självklart skrev vi också!

Infarten till diamantgrejen.
Thailand, Finland, Holland, Sverige, Taiwan, Japan.

Det här är då fältet där man gräver efter diamanter, inte riktigt vad jag hade förväntat mig. Det ser ut som en upplöjd åker!

Jag och Daisy kämpade på (bilderna är arrangerade haha)



Sen fick man skölja leran och hoppas på att hitta något annat än stenar. Det var faktiskt två diamanter som blev hittade dagen vi var där, vet inte av vem däremot.. Vissa pensionärer har tält längs med åkern som de sover i och så spenderar de hela dagarna letandes hahaha. En tant hade en ask med typ 50 diamater i, sorterade efter färg. Det var en 20 års samling eller nåt sånt.


På nåt oförklarligt sätt lyckades Daisy bli helt lerig på fötterna. På mina skor var det bara sulan som var lerig..

The Asian group, det är bevisat; asiater är galnast! De kunde inte stå still när vi skulle ta kort på dem.
Yada (Thailand), Minami (Japan), Stephanie (Taiwan), Fuse (Thailand), Waruth (Thailand)


The European group var lite mer sansade, vi försökte mest att se normala ut (förutom Mira..)
Mira (Finland), jag (Sverige), Daisy (Holland), Fabian, Karen och Lara (Tyskland)
Sen joinades vi av några fler.
XXX från Spanien och Fer från Mexico. Hon fick vara med i vår europeiska grupp för vi kunde ju inte stoppa henne bland de galna asiaterna ;)
Det var fler utbytesstudenter där men de var inte där när vi tog korten.

Asian people


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0