Chinchillajakt!

Dagen idag har varit seg. Har suttit i mitt rum mesta delen, tittat på TV, suttit framför datorn och pluggat. Har gjort klart alla läxor i engelskan och för första gången behövde man analysera lite. I vanliga fall är det ju bara memorera och återberätta men nu var det frågor som tvingade en att tänka, kändes bra att använda hjärnan lite. Fast fortfarande mycket lättare saker än hemma i Sverige. Har gjort liiite historia också men grejen vi gör nu är så tråååkig så jag dör. Justde, hade Taco Bell till lunch också. Spännande.

Största dramat idag hände nu ikväll. Vi sitter i vardagsrummet och tittar på TV och jag ser den lilla chinchillan springa för sitt liv med två hundar efter sig, en mordlysten Dory och en nyfiken Jack. Jag säger med lite halvt panik i rösten "Chimi!" och dumglor ditåt de sprang. Ingen fattar vad jag menar så jag får förtydliga mig "They're chasing Chimi!" och då blev det liv i luckan. Värdmamma kastar sig för att rädda Chimi och värdsyster skriker på Dory att stanna upp. Hundarna bromsar och stackars lilla Chimi springer in bakom en låda och kan bli räddad. När jakten var över och Chimi tillbakastoppad i buren ser jag att Dory har en stor tuss chinchillahår i munnen, mordiska hund! Såklart skötte sig min lilla vän Jack bra, han verkade inte fatta vad som hände utan sprang nog bara efter för att Dory gjorde det.


Imorgon förmiddag bär det av till grandma´s för thanksgiving! Jag har blivit varnad för en släkting som tydligen inte ska vara så rolig att ha och göra med och nu har han pluggat om Sverige för att kunna prata med mig om det. Min värdfamilj tyckte jag skulle låtsas som att jag inte förstår så mycket engelska men det tror jag blir svårt. Däremot skulle det vara kul att överbevisa honom om saker då han tydligen ska vara världens besserwisser. Vi får se helt enkelt. Och sämst att jag inte har något minneskort heller. Eller jag har ett på 32MB men det blir typ bara 10 bilder.. Jaja får väl fota med telefonen! Ha det bra så hörs vi.


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0