Babbel, rubriker är inte min starka sida

Sen jag började på Gravette High School har vi haft två fire drills (brandövningar) men idag var det första gången det var tornado drill! Först fick vi en varning i högtalarna "prepare yourself for a tornado drill" och 10 sekunder senare gick ett larm, vi fick gå ut ur klassrummet, sätta oss längs väggarna med ansiktet mot väggen, haha! Det kändes jättedumt att sitta och stirra in i väggen. Hela tiden när vi satt där gick larmet, ungefär som när de ska spränga berg i Sverige ni vet? Svårt att förklara i ord. Detta tog några minuter och sen fick vi gå in i klassrummen igen.

Idag har jag haft vikarier i 4/8 klasser, vet inte vad det är med onsdagar här borta för subs är vanligare på onsdagar än de andra dagarna.. Och som i alla filmer så missköter sig de flesta väldigt mycket när det är vikarier.

I Finance ser vi på Bee Movie och på träningen lekte vi pepparkakskull (tror jag det kallas.. man står armkrok två och två och så är det en som jagar och en som blir jagad, när den jagade krokar fast i någons arm ska den på andra sidan springa), det känns som att vara på lågstadiet igen!

Efter footballsmatchen på fredag ska det vara någon slags dans i skolan, fick reda på det idag och ingen verkar veta riktigt vad det innebär. 3 dollar kostar det tror jag. 5 dollar om man kommer i par. Förresten så ska jag sova över hos Daisy på fredag för på lördag klockan 5.00am åker vi mot diamantgrejen! Det blir lättare för alla om jag sover där.

Det är roligt att folk jag inte vet vilka de är vet vem jag är antingen för att 1; jag kör en stor truck eller 2; jag är från Sverige. Även folk som jag vet vilka de är tycker att min truck (nej man får inte säga bil för det är ingen bil! har jag lärt mig..) är så stor. En kille på matten idag "would you mind if I take some parts off of your truck and put them on mine?" Han har en likadan fast en 1500, min är 2500 så min är lite större och lite ballare ;)


Stephanie, jag och Magda på footballsmatchen för ett par veckor sedan! Då var mitt hår fortfarande långt! Jag saknar det inte överhuvudtaget dock.


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0