This earth crucify its soul

Inget nytt på USA-fronten, tyvärr. Jag kan åka om 12 dagar (som tidigast), skulle ju vara lite skönt att veta nånting nu kanske :) Men EF sa i alla fall att jag kommer få veta minst en vecka i förväg när jag ska åka.. känns ju.. tryggt?

---

Apropå EF så är det en av många organisationer man kan välja när man vill studera utomlands som utbytesstudent. Eftersom att jag ansökte så sent var det få organisationer som fortfarande hade platser kvar, de enda jag kunde hitta var EF och STS. Jag ansökte till båda men det var EF som hörde av sig först och jag tyckte att de kändes lite bättre så därför blev det dit jag gick på intervju och också dit jag blev antagen.

Dessa två organisationer (tillsammans med Explorius) verkar vara de största och de är även vinstdrivande. Många yttrar sig negativt om dessa vinstdrivande organisationer och lovordar istället de ideella organisationerna (ex. YFU, AFS och Rotary). Jag har ingen åsikt om ifall de vinstdrivande eller de ideella organisationerna är bäst, jag väljer att vara såpass naiv att jag tror på att alla som är inblandade i hela den här utbytesprocessen gör det för att de tycker det är roligt och för att de vill hjälpa till. Sen om de tjänar pengar på det eller inte tycker jag är oväsentligt.

Jag vill också passa på att tipsa om en jättebra sida för de som är sugna på att studera utomlands, nämligen http://www.utbytesstudent.se. Där finns hur mycket information som helst! Allt ifrån hur man ska välja organisation, vad man ska packa, berättelser från tidigare utbytesstudenter och hur man kan känna sig när året är slut. Jag rekommenderar verkligen den sidan och vill också lovorda forumet http://www.utbytesstudent.se/forum, det är guld värt!












Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0