Svar till Jennifer

Jag fick en kommentar från Jennifer, hon verkar inte ha någon blogg där jag kan svara så jag svarar här :)

Hej, är det varmt i Arkansas? jag ska till Tennessee så dår borde det ju vara varmt där också. :-) Har inte heller fått någon värdfamilj men placering eftersom jag ska gå college trots att jag är 91:a Hoppas att värdfamilj kommer snart!!!Förresten, varför vill du just till arkansas?

Ja det är varmt i Arkansas, nu på sommaren är det runt 30 grader och kvavt och så är det fram till oktober-november. Sen blir det ungefär 10 grader på vintern, enstaka dagar kan det vara runt nollan och det kan hända, trots att det är mycket ovanligt, att det kommer några millimeter snö.
Varför jag vill till Arkansas? Jag har inte valt den staten, det var EF som placerade mig där och nu har jag ställt in mig på att bo där och jag tycker det verkar som en varm och fin stat så nu hoppas jag på familj där :)

ERICA - FLYTTAR TILL USA 09/10
2009-07-31 @ 15:08:47
Sv: STS sa att de sista placeringsdatumen kommer in 31 augusti. Så senast om en månad vet du (om ef har samma iofs..) men jag tror dock det blir innan det! nu hoppas jag för dig :D



---



På lördag flyttar jag till USA (fick min placering idag!) och ska studera där på highschool i ett år. Följ mig genom mina förberedelser nu sista veckan i sverige samt efter när jag är iväg!


URL: http://ericausa.blogg.se/
Jennifer
2009-07-31 @ 15:31:24
åh tack för svar :-) glömde skriva min blogg, men va konstigt att ha fått en stat utan en värdfamilj jag trodde att du hade önskat speciellt om den staten.Men Arkansas verkar jättehärligt, en kompis till mig var där 08/09. De hade tydligen två "snowdays" när det typ var en milimeter snö på marken och alla fick ledigt från skolan. Skönare väder än Sverige helt klart! :-)


URL: http://farewellsweden.blogspot.com
Jennifer
2009-08-04 @ 00:33:43
Jaha, hade ingen aning om att EF jobbade så. :-) hoppas att du får familj snart!! jag väntar också på familj, så jobbigt att vänta så jag tror jag dör. Hon var på high school i en jätteliten stad, kommer inte ihåg namnet...men hon hade det jättebra, det enda som var jobbigt var att vissa kunde se ner på henne lite eftersom hon inte var så starkt troende kristen som de flesta var. men sen fanns det människor som var schysst och öppna också. tyvärr hade hon ingen blogg under året.


URL: http://farewellsweden.blogspot.com

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0