White Elephant

Sådärja, nu har man varit på julklappsutdelningsgrej!
Något som jag verkligen inte trodde var att jag också skulle få julklappar, herregud! Folk jag aldrig träffat och inte ens visste existerade hade köpt julklappar till mig! Så jag fick en mössa, två t-shirts, ett set med sminkborstar, godis och $15 på Walmart! Så gulligt. Känner på mig att det här kommer bli mitt presentrikaste år sen jag var 5 år eller nåt sånt..

Sen var det leken White Elephant, alla får ett nummer och sen går man i turordning och öppnar ett varsitt paket. Alla hade alltså tagit med sig ett paket. Det här var mitt:

En burk med havreflarn! De var populära så de ville att jag ska göra dem till jul också.

Sen kan man också stjäla presenter från andra personer när det är sin tur. Varje present kan stjälas två gånger. Jag hade nummer 16 och valde att öppna ett paket istället för att stjäla. Vet ni vad jag får? En verktygslåda! Kul i jul tänkte jag, nu var mitt spel över. Blandat gamla och nya verktyg+lite skruvar och spikar var där i. Men sen är Susan så snäll athon stjäl min verktygslåda så att jag kan ta ett annat paket! Jag var lite elak mot Rori och stal hennes skärbräda, och jag var den andra personen som hade stulit den så jag fick den! Himla fin, handgjord och allting, väldigt tung också. Sen hade Susan sån himla tur att någon tog hennes verktygslåda så hon kunde stjäla mina kakor!

Josh ended up with en låda med gamla böcker typ kokböcker och sånt skit, haha! Sämsta, ingen ville ha dom så han fick behålla dom själv. Tami fick först ett uppläggningsfat och en flaska vin men när någon snodde det öppnade hon det sista paketet och där i var en jättefin tavla med tre fotografier i. Gulligt.

Den coolaste grejen tycker jag var en scrapbook om den gamle mannen (Jimmy's pappa) som var där, och hans liv och om när han var i the Korean war. Den slutade hos Jimmy vilket ju är roligt eftersom det är hans pappa.

Här är min skärbräda, den behöver nog oljas in.


Och så en bonusbild på mig när jag äter ett havreflarn:


Måste plugga historia ikväll.. icke taggad.


Mamma
2009-12-21 @ 08:29:13
Vilket jättefin skärbräda, väger säkert ingenting. Passar perfekt att ta hem till din brudkista. Kul att dom gillade havreflarnen, bara att baka fler då. Vad snälla dom är som köper julklappar till dig. Kram på dig från ett riktigt vintrigt Sverige.

Steffi
2009-12-21 @ 10:22:02
Havreflarn hade garanterat Peter också gillat att få i julklapp, hans favorit:) Jaa, det tycks inte gå någon nöd på dig där borta. Mängder av julklappar! Imorgon kväll tror jag vi kommer klä granen härhemma, den står just nu i garaget. Har köpt jättefina julkulor av choklad som jag ska hänga dit, dom får ungarna smaka av. Ha det! Kram Steffi


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0