Sharing isn't caring

Rubriken kommer från en drogreklam som var innan bion idag, tycker den var lite klatchig sådär ;)
Det verkar komma massa bra filmer, jag vill se i princip alla de visar innan själva filmen! Den jag vill se nu är Valentine´s Day, massa bra skådespelare! Patrick Dempsey, Jessica Biel, Jessica Alba, Julia Roberts, Anne Hathaway, Ashton Kutcher, Bradley Cooper, Jennifer Garner, Eric Dane och så vidare. Måste se. Däremot kommer den inte ut förrän 14 februari men men.
Var som sagt på bio idag, såg The Blind Side igen. När jag kom hem frågade Josh om jag ville följa med när de skulle åka och se den och jag tänkte att varför inte, det var en bra film så kan ju se den igen. Vi åt pizzabuffé innan och sen åt jag Starburst under filmen, mumsigt. Filmen var nästan bättre den här gången, skitbra story och jag fattade allt jag missade förra gången. Om den kommer till Sverige MÅSTE ni se den! Mitt favoritcitat är fortfarande "are you aware of that you have a colored boy in your christmas card?" hahahaha.

Vad mer? Jo.. pjäsen. Det är callbacks på måndag och jag är kallad till tre roller (Helena, Hermia och Hippolyta). Callbacks är när man ska göra audition för en speciell roll och för att han ska se hur kemin mellan de olika personerna är, vilka som passar att spela "the lovers" och så vidare. Alla roller i pjäsen är inte på callback så man kan fortfarande göra callback för en roll, men få en helt annan. Spännande! På måndag efter skolan är det i alla fall. Att jag skulle få göra callback för de två största kvinnliga rollerna (Hermia och Helena) trodde jag verkligen inte, därför tror jag inte heller att jag får någon av dem. Men som sagt, återkommer.

Jag har lärt mig något nytt idag, nämligen fenomenet "indian summer". Det är några dagar, runt 5 eller nånting i vanligtvis januari när det blir uppemot 70 grader (20 celsius) här! Jag längtar redan!

I skolan idag fick vi också en lapp om radiostationer och tv-kanaler där man kan veta om skolan är instängd. Det är nämligen så att blir det 1mm snö- eller islager på vägarna så ställs skolorna in och det blir en så kallad "snow day". Man har två eller tre planerade snow days per år, om dagarna överstiger det antalet läggs de på i slutet av terminen så skolåret kan alltså förlängas. Men det drabbar inte seniorsen då de redan har graduatat. Men, jag är ju inte senior. Synd för mig.. (Jag kommer inte gå ändå tror jag, bara så ni vet.) Tjohej!


Grady posar i lobbyn eller vad man ska säga på bion.


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0