Sandras tisdagsskola nummer ett

Idag har jag lärt mig varför en dollar kallas för en buck och det ska jag nu berätta. Det var nämligen så att för lääänge sedan använde man hjortskinn (deer skin) som valuta och därav ordet buck som ju betyder bock. Känns så bra att jag kan utbilda er där hemma i Sverige.

Idag på engelskaprovet hade vi några bonusfrågor, typ som vad lärarens son heter (Michael) och vilken dag jul är på. Mitt svar var "in America is the 25th but in Sweden we celebrate it the 24th". Tror ni jag kanske får ett extra bonuspoäng? Hoppas det. Nu kom jag på att jag inte skrev vilken månad men det kanske inte spelade nån roll haha jag vet faktiskt inte.

Efter närmare eftertanke har jag också kommit fram till att det inte var deer legs som låg ute i trädgården eftersom de hade hovar = hjortar har inte hovar. Alltså måste det varit en åsna eller en häst.. mm ännu mysigare!

Update;
I made a 85 on American History semester test! Ganska bra för att inte ens varit här hela terminen och dessutom inte pluggat mer än att göra study guiden (vilken jag för övrigt fck 100 på!)
AND I MADE A 72 IN MATH! Amaaazing att jag klarade ett C!

Såå.. mina betyg för den här terminen tror jag är som följer:
English 11: A (MVG)
American History: A (MVG)
Algebra II: C (G)
Drama II: A (MVG)
Finance: B (VG)
Foods: B/C (VG/G)
Athletics: A (MVG)


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0