Lucia idag!

Jag kommer ihåg i femman när jag var Lucia, det var grejer det! I år har jag inte ens fått se ett luciatåg :( Ännu mindre hört julsånger! Tänd ett Ljus (med Triad!!!) är ju kult, måste leta fram den nu..

Dagen till ära har jag bakat lussebullar. Blev lite halvt misslyckat.. första plåten svällde sjukt mycket så de blev gigantiska och andra plåten var inne för kort tid så de sjönk ihop men sen satte jag in dem igen så de i alla fall blev färdiggräddade men de är platta som papper hahaha. Jaja, smaken är det viktigaste och den är det inget fel på! Familjen tyckte väl att de var okej, kallade de för bröd haha. Men inte mig emot, betyder bara mer till mig!

Har pratat med mamma på Skype idag också, värdsyster var med ett tag också så lite engelska fick vi höra också! Mamma du får slipa engelskakunskaperna tills du kommer, hon hade lite problem att förstå ibland ;) Tur att jag kan vara tolk!

Jag kan fortfarande inte få in bilderna i datorn.. vet inte vad det är för fel. Hoppas att det bara är nåt temporärt, det har ju funkat förut! Annars får jag leta fram sladden till kameran och se om det funkar på det sättet. Jaja.. de kommer när de kommer.

Har också beställt lite svenska matvaror från andersonbutik.com idag. Knäckebröd! Kaviar! Gräddost! Åh jag längtar redan efter en knäckebrödsmacka med ost. Finns ingen god ost i det här landet, det är sorgligt.

Vad är det jag hör.. reklam på Spotify "missa inte Sibas Grej of the Day!" det var väl det töntigaste jag hört. Grej of the day, herregud. Pinsamt Siba, pinsamt. I stil med han den där jönsen som blev kidnappad för några år sen. Och ungefär lika lågt som Glocalnet. Något fyndigare kunde de väl kommit ihåg.

Tänd ett Ljus får mig nästan att längta hem. Nu ska jag fortsätta lyssna. Hejdå.


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0