I'd like to make myself believe that planet Earth turns slowly

Ojoj, när klockan var såhär mycket (9.30) igår kväll släckte jag lampan. Så jag sov alltså 9 timmar föregående natt. Hela den här veckan har jag sovit minst 7,5 timme, oftast 8-8,5 men inte ens det har hindrat mig från gäspa i skolan. Riktigt segt att gå upp på morgonen är det också, även fast att jag inte är zombie som jag brukade vara förut. Men segt är det fortfarande.. Antar att det bara är att acceptera att jag inte är någon morgonmänniska och aldrig kommer bli.

Jag berättade aldrig det men här om dagen var jag såhäääär nära att döda en stackars ekorre. Det springer djur över vägarna hela tiden så är väl rena turen att jag inte träffat nån stackars opossum, tvättbjörn eller ekorre än. Känns däremot som att den dagen kommer komma innan jag åker ifrån när jag kör på ett djur. Varje morgon ligger det nya offer på vägarna så man får väja för kvarlevorna. Och nästa dag när man åker förbi är djuret ännu mer manglat och så fortsätter det tills att det är helt borta. Idag tror jag att  jag råkade träffa ryggraden eller något på en tvättbjörn för det hoppade till lite, tur man har en stor bil. Aja, till ekorren här om dagen, och nu kommer du bli stolt pappa. Den här lilla stackaren sprang alltså fram och tillbaka på vägen utan att veta vart han skulle ta vägen, jag kommer körandes och några fåtal meter innan jag kommer till platsen där han är springer han ut rakt framför min bil! Pappa jag vet inte om du kommer ihåg för några månader sen när vi körde upp till Norrtälje och jag väjade för en fågel på marken trots att jag hade möte? Så ska man inte göra mig fick jag i alla fall höra. Och denna gång gjorde jag det inte! Jag släppte gasen och blundade tror jag, kanske inte mycket bättre det men ändå haha. Kände ingen duns och sen när jag tittade i backspegeln så sprang han fortfarande på vägen! Yeey min dag var räddad jag dödade ingen.

Imorse var det -13 grader celsius, iiinte okej. Men som sagt, jag börjar vänja mig så det är fortfarande kallt men jag fryser inte som en dåre i alla fall.

Ni vet att i filmer så ger små barn röda äpplen till sina lärare? Det händer på riktigt! Trodde jag inte. Idag hade i alla fall Grady tagit med sig ett äpple till sin lärare "because she loves her so much" och läraren hade tagit emot det och skulle ta hem och skala det! Haha. Jag sa att jag aldrig hört om det förut förutom i filmen men jorå, folk gör sånt.

Ikväll åt vi på mexikansk restaurang för att fira Susan och Jimmys födelsedagar. Susan är farmor till ungarna och Jimmy är hennes man. Jag åt räk&kyckling fajitas och det var riktigt gott, även fast räkorna rensade bihålorna rätt så bra.

De har börjat fråga vad jag önskar mig i julklapp också men jag vet inte vad jag ska säga! Och vilka ska jag köpa till? Hjääälp.

Imorgon ska vi åka till Branson, Missouri och Silver Dollar City! (http://www.silverdollarcity.com). Är inte helt på det klara med vad som händer men vi ska till nöjesparken i alla fall och så ska vi bo i en stuga av något slag. Tar väl med mig kameran och uppdaterar på lördag kväll när vi kommer hem! Så mamma, detta betyder alltså att jag inte kommer kunna prata med dig imorgon efter skolan. Hörs på söndag! Det betyder också att jag kommer bli utcheckad från skolan runt 1 imorgon.. inte så jättebra med tanke på att vi har ett state test i min 7th hour klass. Men.. det ska väl gå det med.

See you!

Förresten! Är det någon som vet hur man gör för att folk ska kunna gå bakåt i bloggen och se gamla inlägg? Som det är nu kan man bara se typ 10 inlägg per månad eller nåt och jag har ju skrivit betydligt fler än så. Jag kan ju se dem själv på min inloggning men vill alltså att de ska vara synliga för alla. Någon? :)

Fia
2009-12-11 @ 09:09:24
Först och främst: superbra blogg. Känner dig inte, men kul att följa ditt high school year. Kul med många uppdateringar!



För att se gamla inlägg får man gå till "arkiv". Finns som rubrik till vänster om dina inlägg. Sedan klickar man på månaden. Väljer man ex augusti kommer alla inlägg du skrev i augusti upp.



Pappa
2009-12-11 @ 09:24:11
Hej

Det där med ekorren har hänt mig en gång också, dom är jäkligt snabba. Du vet att jag är alltid stolt över dig, inte bara när du kör bil.


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0