Helgen 11-13 december


Min lilla julgran som nu fått lite prydnader i sig.

Istället för toppstjärna har jag den här lilla choklad-damen!

Random ornaments

I Cedar Lodge, Branson, MO, där vi sov en natt. Vi hade en stuga med tre rum och två badrum, typ som en fjällstuga. Josh kände någon snubbe där så vi fick en rundvandring i deras nya konferenslokaler, jävlar vad coolt det var! Allt var typ djurinspirerat så de hade döda djur överallt, allt trä var mörkt, maaaassa små detaljer överallt, citat längs med väggarna. Sen åt vi middag på restaurangen som var där. Tyckte nog att maten kunde varit bättre för det priset.. men det var väl bra för att vara amerikansk standard, i Sverige hade det inte räknas som särskilt bra.
Här är en bild på utsidan jag tog från deras hemsida:




Och nu från Silver Dollar City:





Hela stället var uppbyggt som en 1800-tals stad, väldigt sött. Och Branson, som är "staden" det ligger i är typ huuur gammal som helst, allt såg verkligen gammalt ut. Fanns inte så mycket plats för förbättringar heller eftersom det ligger på typ en höjd, så det finns ingen plats runt om.


Det var en vattendroppe på linsen rakt över mitt fejs :(

Home of the BIG ice-cream! Det här var en small haha. Lika stort som hennes huvud! Men eftersom att min magsäck har växt sen jag kom hit smällde jag i mig hela, trots att jag en timme innan ätit mig mätt på pizza. Ser ni vad det här landet gör med mig?!

Sen på söndagen bakade jag lussebullar:

Första satsen blev lite ljusa och vi hade inga russin men de smakade bra ändå!

Plåt nummer två och tre såg lovande ut tills att jag tog ut de för tidigt och de sjönk ihop. Satte in dem igen och de gräddades färdigt men reste sig aldrig igen haha. Så nu har jag platta lussebullar! Smakar bra gör de däremot.

Yummy!


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0