Schedule and others

Klockan är 9:43pm och jag är sjuukt trött så ska försöka göra detta kort.

Idag åt jag och Tami lunch med Josh's syster, deras mamma, hennes syster och hennes dotter. Hängde ni med? Jag kommer tyvärr inte ihåg alla namn.

Runt 1 åkte vi till skolan för att välja kurser. Det var tyvärr ett minimalt utbud med roliga kurser.. Jag får prova de här jag valt i några dagar och om jag inte är nöjd kan jag ändra innan veckan är slut men sen ska det helst vara slutgiltigt.
Jag går från 8-3.15 och jag tror att vi har 4 minuter mellan lektionerna och så 45 minuter lunch. Varje lektion är 45 minuter och det är 8 stycken varje dag.

1st: Journalism (vet ni säkert vad det är, man håller på med yearbooken och sånt)
2nd: Algebra II (vill inte vill inte vill inte! men skolan kräver det. hur illa är det inte att jag inte kom på ordet kräver utan bara hade requiers i huvudet.. ja jag fick slå upp det, pinsamt)
3rd: English 12 (senior english, ett krav från EF)
4th: Health första terminen, Speech andra (har inte så stor koll på någon av de vad de innebär)
5th: US History (EF's krav)
6th: World Geography/Economics (kan vara så att de är uppdelade så jag läser wld geo första terminen och econ andra inte helt säker)
7th: Civics (typ som government, man lär sig om hur det amerikanska samhället fungerar) 
8th: Family Dynamics (man diskuterar familjerelationer och sånt trams, tydligen en populär kurs)

Sen åkte vi och hämtade Avery och Grady i skolan och sen åkte vi till Greenland (Grady frågade "are we going to Greenland out of the states?" alltså Grönland, hahaha) för att hämta den nya bilen. Jag har bara ett ord att säga: HUGE. Man sitter sjukt högt upp, alla andra bilar som i normala fall känns stora känns pyttesmå bredvid den här. Och den ska jag köra.. good luck.

Senare på kvällen åkte vi till stallet och red, det var rätt tråkigt faktiskt. Får hoppas att det blir roligare.. Vi åt middag hos hon som äger stallet och hon kunde någon svordom på svenska men jag hörde inte vad hon sa haha. Det kan ha varit "vafan" men jag är inte säker för fem öre. Stackars henne.

Jag har fått ett häfte på 68 sidor med körkortsteori. Bara att plugga in och skriva provet. Och alla 68 sidorna är inte ens nödvändiga, de första 15 är typ bara regler om olika sorters körkort och sånt. Lite skillnad mot Sverige.

Jag har också lärt mig att låginkomsttagare handlar på Dollar General. Fast det lärde jag mig igår i och för sig.



Apropå att allt är större här borta.. detta är avokados.



This is it! Haha. Det finns jättestora kontor här för Walmarts anställda, huvudkontoret ligger ju här i Bentonville.


Grady somnade i bilen påväg hem.


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0