Torsdag 27 augusti 2009

Dagen började med att jag vaknade klockan 5 på natten. Som tur var så var jag fortfarade trött och lyckades somna om till tjugo i sju. Då gick jag upp och packade upp alla mina grejer, hängde kläder på galgar och la underkläder i lådor. Jag har också en låda för viktiga papper och en låda med elektronikgrejer (typ laddare). Får se om jag lyckas hålla sån här ordning hela tiden, tveksamt.. haha.

Efter det hängde jag runt i huset några timmar, åt frukost (bagel med cream cheese), nån snubbe var här och fixade TVn och Tami ringde nånstans och fixade internet. Nånstans vid ungefär lunch (jag har noll koll på tiden här) åkte vi iväg på en rundtur. Jag körde till och börja med och vi åkte till deras stall, vi kollade på skolan och åkte till Josh´s jobb. Jag presenterades för hela staben och alla verkade veta vem jag var. Alla hälsade mig välkommen till USA och sa att det var nice to meet me. Jaha tänkte jag.. jag visste inte riktigt vad jag skulle svara på det så det blev typ "Yeah.. hehe" och så log jag lite. Mongo. 

Vi åkte till Springdale (pappa, vi körde på väg 59!) för att fixa mobilabonnemang till mig. Så nu har jag ett amerikanskt nummer, om någon som är i USA vill ha det kan ni väl maila eller nåt, haha. Jag tror inte det går att ringa interntational calls på det. Jag köpte en dricka på nåt ställe som heter Sonic, de har typ alla olika sorters läsk, lemonader and so on. På det finns det smaktillägg man kan göra. Jag valde Sprite med vattenmelonsmak. RIktigt gott faktiskt! Fast det smakade socker socker socker.

Vi åt pizza slice till lunch och efter det åkte vi och hälsade på grandma och grandpa, han frågade om jag kunde joddla för det kan ju alla i Sverige. Hahaha, när jag berättade det för Josh så asgarvade han haha. Grandpa är tydligen lite konstig.. han har typ aldrig varit utanför Arkansas gränser så det han vet om Sverige är troligtvis väldigt lite.. Grandma var väldigt glad, hon pratar sydstatsdialekt. Det gör i och för sig grandpa också.

Sen hämtade vi Avery och Grady i skolan, åkte hem, var här ett par timmar och åkte sen till Josh´s mammas hus. Där träffade vi Rori (Josh´s syster), hans mamma Susan och hennes man Jeremy. Vi var där i kanske 5 minuter bara och sen åkte vi och åt på en japansk restaurang. Det var sådär halvgott. Efter det blev det Walmart. Jag spenderade 50 dollar på lite nödvändiga saker som bland annat schampoo, tvål och balsam.

Här hemma så bjöd jag på svenskt godis, minerna när de åt Djungelvrål var roligast! Haha, de tyckte att det var helt disgusting. Jag fick också smaka nåt som hette nåt med tarts, de var riktigt äckliga och de garvade åt mig och mina miner. De hade fått brev från EF med info om Sverige, de tycker inte att kåldolmar verkar vara så gott. Sen stod det några fraser på svenska också som de försökte uttala, HAHAHA. Jag fick visa de hur man gjorde och de var så imponerade. Eller inte, haha.

That´s about it, nu sitter jag här i min säng och ska sova. Imorgon blir det enrollment, lunch med några och så ska vi hämta bilen. Jag ska bli bättre på att ta bilder för visst vill ni se bilder? Godnatt!

Tillägg 5 minuter senare: USA är ju allmänt känt för att fritera all mat. Idag fick jag nästan en liten chock men jag döljde det väl! Tami och Josh beställde in nåt sushiliknande på restaurangen och vet ni vad det var för nåt? Det var såna typ risrullar som det brukar vara avokado eller nåt i. I de här rullarna var det avokado och FRITERAD RÄKA. Fattar ni? Friterad räka i en sushirulle, galet. Dessutom fick man ingen kniv där, jag kände mig lite handigkappad när jag åt och saknade kniven.

Jag har inte tänkt så mycket på det förut men alla förpackningar i affären är verkligen huge!

Jack kissade i mitt rum idag! Hundjävel. Men jag tycker om honom ändå.

Malin
2009-08-28 @ 07:24:01
Haha, inte många utanför sverige som gillar djungelvrål! Konstigt nog!

Du verkar trivas riktigt bra och det är jag glad för. Hoppas det går bra med körkortet och allt, vi hade en kille i skolan som var i USA och tog amerikanskt körkort och han sa att om man misslyckades första gången på teorin fick man ställa sig i en kö läsa på det man misslyckades på och göra om det, så kunde man göra till man klarade det! Och uppkörningen var starta, gasa, bromsa, sväng, KLAR! HAHA, skillnad eller vad?:P



BILDER vill vi ha mer av! Det är alltid roligt!

pusspuss

Mamma
2009-08-28 @ 07:37:49
Massor med bilder vill vi ha, Lycka till med körkortet igen då, det kommer gå smärtfritt. Ordningen kommer du inte hålla gissar jag med tanke på ditt rum här hemma. HI Hi'



Kramkram


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0