Poolparty

Idag hade vi poolparty eftersom att det är Josh´s födelsedag imorgon. Det var hans vänner med familjer och lite släktingar som kom. Massa ungar i åldrarna 4-10 så inte så mycket lekkamrater till mig tyvärr.. Jag satt mest med de vuxna, bjöd de på Djungelvrål (HAHA) och svarade på frågor. De mest populära är frågor om vädret i Sverige, varför jag vill vara utbytesstudent och om jag varit i USA förut. Och när jag säger att jag varit det vill de veta vart jag varit och när jag säger det så säger de att jag förmodligen varit på fler ställen än dem, haha.

Alla här är trevliga och frågar saker och ursäktar sig att de är så "strange" eller "goofy" eller nåt annat roligt adjektiv de kan komma på. De undrar om min familj är likadan i Sverige men jag säger nej. Och så säger de att jag inte ska ta illa upp när de skämtar, men det gör jag inte så det är lugnt. Det roligaste idag var när de började prata om hon tjejen som blev kidnappad som elvaåring, nu är hon 29 och har fått två barn med sin kidnappare, ni har säkert hört om det? Det är en stor nyhet här. I alla fall, de pratade om det och den här killen Brandon kläcker ur sig "yeah.. and she was a foreign exchange student" och alla andra tyckte det var såå inappropriate but at the same time they laughed there buts off, hahaha. Jag tycker mest att det var roligt faktiskt, fast jag fattade inte riktigt varför det var så fel att säga det.. men men.

De typ skämtar om Obama också, eller, Brandon gjorde. Han sa typ "Mac kind of supports Obama, but you know kids, they come up with the craziest ideas" och alla skrattade lite smått sådär, som att det var en konstig sak att göra. Mac är alltså hans son. Han skämtade om att vara demokrat också. Jag vet inte om alla här är superrepublikaner och hatar Obama, det var ingen som direkt hängde på honom men man vet ju inte. Det står i deras papper att vi svenskar är liberala så de kanske inte vågar säga nåt haha.

Precis innan de skulle gå så puttade Brandon i Josh i poolen så att han stukade vristen, lyckat..

Här är ett par andra höjdpunkter:

"So.. it´s Switzerland close to Sweden?"
"No.. it´s south of Sweden"
"Aha.. So Switzerland is the southern part of Sweden?"
"No, it´s far away from Sweden, Switzerland is in the middle/south parts of Europe and Sweden is in the north"
"Ok.. I think I might need a lesson in world geography"

"Are you a vegetarian?"
"No, I eat chicken, turkey and fish"
"Aha, are everyone like that in Sweden?"
"No they are not"
"So they do eat beef in Sweden?"
"Yes absolutely"
"Ok.. do you have cattle in Sweden?"


Huset sett från poolhuset, Kevin, Grady och Charlene (Josh´s moster), Alex min 4-åriga vän

Poolhus+pool sedd från huset, samma, Ladder ball-spelande

Dori! Kolla tungan!, baksidan igen, Bran (tror jag hon heter) ville kasta sig handlöst i vattnet hela tiden. Synd för henne att hon inte kan simma..


Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0