Flygtider och konstiga lagar

Jag tror att det här är mina flygtider, det borde vara de i alla fall.

Stockholm Arlanda - München
7:45 AM - 9:55 AM (2h 10min)

München - Chicago O'Hare
12:35 PM - 3:01 PM (9h 26min)

Chicago O'Hare - Bentonville/Fayetteville
5:42 PM - 7:26PM (1h 44min)

Det innebär alltså 13h 20min uppe i luften, sammanlagt restid inklusive väntan 18h 41 min.

Jag kommer vara rätt död när jag kommer fram, tur att jag kan gå och lägga mig i princip med en gång. Hoppas att jag inte behöver gå till skolan dagen efter!

Och så ett par konstiga lagar som finns i Arkansas:
  • Fayetteville: It is illegal to kill "any living creature".
    Betyder det att jag kan bli dömd om jag dödar en mygga?! Jag får skylla på "but I'm from Sweden!" isåfall.
  • It's illegal to mispronounce the name of the state of Arkansas.
  • Oh no! Här kommer jag som utlänning och kanske uttalar det fel, än en gång får jag nog användning av "but I'm from Sweden!"



    Kanske jag om ett par månader?



    Lämna en kommentar:

    Namn:
    Kom ihåg mig

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    RSS 2.0